مدیرکل پنبه وزارت جهاد کشاورزی از تصویب بسته حمایتی پنبه در شورای قیمت گذاری خبر داد.
بسته حمایتی پنبه تصویب شد

ابراهیم هزار جریبی مدیرکل پنبه وزارت جهاد کشاورزی در مراسم رونمایی از بسته حمایتی شرکت دخانیات از کشت کاران توتون و تنباکو اظهار کرد: در شورای قیمت گذاری بسته حمایتی پنبه تصویب شد. خوشبختانه امروز نیز شرکت دخانیات حمایت از توتون کاران و تنباکوکاران را در دستور کار قرار داده است.

مدیرکل پنبه وزارت جهاد افزود: متأسفانه طی سالهای اخیر کشت توتون و تنباکو مورد رضایت کشاورزان نبوده و شکایت‌های زیادی در این حوزه صورت گرفته است که ما به سازمان بازرسی و مجلس در این خصوص پاسخ‌های زیادی داده ایم.
وی گفت: اگر چه وزارت صمت مسئول دخانیات است اما وزارت جهاد نیز قصد ورود بیشتر به حوزه کشت گیاهان دخانی را دارد.

پدر ادامه این مراسم حسین عامریان مدیرعامل صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد اظهار کرد: صنعت دخانیات نباید مانند صنعت خودروسازی بالا بیاید بلکه باید در رقابت با خارجی‌ها حرکت کند. اما نکته این است که در کشور ما شرکت‌های خارجی فعال در صنعت دخانیات بیشتر مورد حمایت هستند و پشت پرده این قضیه نیز برای ما عیان است.

وی افزود: شاید در وزارت صمت اشخاصی نفوذ کرده باشند و اطلاعات غلط داده باشند اما بخش اعظمی از مشکلات موجود به دلیل عدم ورود ما به وزارت صمت و ارائه اطلاعات صحیح است.

همچنین در این مراسم ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اولین خواسته ما مبارزه با مافیای دخانیات است. مجلس در مقابل مافیا و رانت خواری‌ها کوتاه نخواهد آمد زیرا با دولت در یک راستا حرکت می‌کنند. مردم نیز از دولت و مجلس فعلی انتظارات زیادی دارند.

وی افزود: اجازه نمی‌دهیم مافیای جدیدی یا ادامه مافیای قدیمی همچنان در صنعت دخانیات حضور داشته باشد.
اسماعیلی همچنین ضمن تاکید بر لزوم حمایت از کارگران و کشاورزان فعال در حوزه دخانیات گفت: زیبنده کشور نیست که فقط ۱۰ درصد از بازار دخانیات در اختیار تولید داخلی باشد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: البته برای قاچاق هم باید فکر اساسی کنیم زیرا کالای قاچاق ارزان قیمت در بازار وجود دارد و تولیدات داخلی روی دست تولید کننده می‌ماند. با کنترل قاچاق می‌توان صادرات سیگار را نیز افزایش داد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *