معاون میراث فرهنگی گلستان:
بنای تاریخی «کارخانه پنبه لیوانی» بندرگز در حال مرمت است

گرگان- معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از اجرای مرمت بنای کارخانه پنبه لیوانی و بنای تاریخی مسکونی لیوانی به صورت مشارکتی خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، سارا اخوت بعدازظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: مرمت بنای کارخانه پنبه لیوانی و بنای تاریخی مسکونی لیوانی از محل اعتبارات ملی به صورت مشارکتی در حال اجرا است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، اعتبار در نظر گرفته شده برای این بخش را یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزودد: این اعتبار در راستای مرمت، ساماندهی و احیا این دو بنای تاریخی هزینه می شود.

وی با بیان اینکه قدمت بنا به دوران قاجار بر می گردد، گفت: حفظ، احیا و بازسازی بناهای تاریخی شهرستان بندرگز، توسعه گردشگری و جذب گردشگران داخلی و خارجی از جمله اهداف این طرح است.

اخوت اضافه کرد: بندرگز به عنوان شهرستان ورودی به استان گلستان و برخورداری از جاذبه های گردشگری و همچنین ثبت ملی ۳۰ اثر تاریخی این شهرستان در فهرست آثار ملی دارای ظرفیت های خوبی در حوزه گردشگری است.

گفتنی است کارخانه پنبه پاک‌کنی لیوانی به شماره ۱۲۵۵۹ و بنای مسکونی لیوانی نیز به شماره ۱۲۵۶۰ در سال ۱۳۸۴ به ثبت ملی رسیده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *