گرگان- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: از زمان بازگشایی مرز اینچه برون(۲۲ مهرماه) تا آخر اسفند ۱۴۰۰، بیش از ۷۲ هزار تن کالا از این مرز صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی میقانی صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: از زمان بازگشایی مرز اینچه برون در تاریخ ۲۲ مهر ماه تا آخر اسفند ماه ۱۴۰۰ با گذشت حدود پنج ماه، بیش از ۷۲ هزار تن کالای کشور و استان از طریق این مرز صادر شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ حدود هشت هزار و ۵۰۰ تن واردات کالا در پایانه مرزی اینچه برون انجام شده است، افزود: صادرات انجام شده از مرز طی این مدت با ثبت حدود سه هزار تردد مرزی انجام شده است.

وی، میزان کل ترددهای انجام شده طی این مدت را ۶ هزار تردد بیان کرد.

میقانی ادامه داد: پایانه مرزی اینچه برون تنها مرز زمینی گلستان با کشور ترکمنستان است که از اسفند سال ۱۳۹۸ به علت شیوع ویروس کرونا به طور یک جانبه از سمت ترکمنستان بسته شد و پیرو پیگیری ها و رایزینی های انجام شده از ۲۲ مهر ماه سال ۱۴۰۰ مرز به صورت تبادل یدک بازگشایی شد..

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: عمده بار صادراتی شامل پروفیل، کاشی، نئوپان، تره بار بوده و پارچه، پنبه و نخ الیاف بیشترین سهم از واردات را شامل می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *