معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان از عوارض مصرف کالاهای آرایشی و بهداشتی تقلبی و غیراستاندارد خبر داد و گفت: فلزات سنگین موجود در این مواد، خطراتی را برای سلامتی فرد به دنبال دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محسن تقی‌زاده امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کالاهای قاچاق عوارض مختلفی را بر روی قسمت‌های مختلف بدن از جمله چشم، پوست و مو ایجاد می‌کند، اظهار کرد: فلزات سنگین موجود در این مواد، خطراتی را برای سلامتی فرد به دنبال دارند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه مصرف‌کنندگان لوازم‌آرایش غیرمجاز به بیماری‌های عفونی و مخصوصاً پوستی دچار می‌شوند، افزود: نمونه‌های زیادی از انواع بیماری‌ها از جمله واکنش‌های آلرژیک پوستی و چشمی با استفاده ازاین‌گونه کالاها دیده شده است.

وی تصریح کرد: مردم برای اطمینان از اصالت کالای مورداستفاده می‌توانند به برچسب اصالت و سلامت وزارت بهداشت بر کالاهای سلامت‌محور از جمله آرایشی و بهداشتی توجه کرده و برای کنترل و استعلام اصالت کالا، کد اصالت کالا را به سامانه پیامکی ۲۰۰۰۸۸۲۲ ارسال و یا از طریق اینترنت به سامانه TTAC.IR واردشده و کد اصالت را استعلام کنند.

تقی‌زاده توصیه کرد: مراقب باشید ممکن است برچسب تقلبی بر روی محصولات قاچاق الصاق شود و برای شناسایی این مورد دقت کنید که سامانه پیامکی دقیقاً شماره مذکور باشد و پس از استعلام پاسخ دقیق به شما ارسال شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان در ادامه بابیان اینکه کالاهای سلامت‌محور شامل مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و دارو و تجهیزات پزشکی هستند، اظهار داشت: بیشترین میزان قاچاق کالاهای سلامت‌محور در حوزه فرآورده‌های آرایشی بهداشتی بوده و به دلیل سودآوری بالا بخشی از این محصولات به‌ صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند.

وی یادآور شد: قاچاق کالا علاوه بر واردکردن فعالیت آسیب‌های اقتصادی می‌تواند بر کارآفرینی،‌ تولیدات داخلی و نیروی کار نیز تأثیرگذار باشد و این حوزه‌ها را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *