با ایجاد خطوط کشتیرانی لاینر، امکان ترانزیت مستقیم کالا بین بنادر هند و چابهار به صورت هفته‌ای فراهم شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان درباره توسعه همکاری‌ها با هند، افزود: با ایجاد خط کشتیرانی لاینر بین بنادر هند و چابهار، از بهمن ماه سال گذشته ترانزیت مستقیم کالا بین این بنادر به صورت دو هفته‌ای برقرار شد.
وی ادامه داد: بر اساس زمان بندی انجام شده، برنامه خطوط کشتیرانی لاینر، از ۴ مرداد ماه امسال به صورت هفته‌ای برقرار شد، به گونه‌ای که تاکنون دو کشتی به صورت مستقیم از بنادر هند در بندر چابهار پهلو گرفته است و ۲۳ مرداد ماه نیز کشتی سوم وارد بندر شهید بهشتی چابهار خواهد شد.
به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، با راه اندازی این خط، قیمت تمام شده هر کانتینر کالا که از بنادر هند وارد بندر چابهار می‌شود دارای مزیت رقابت پذیری نسبت به سایر بنادر کشور است.
آقایی در ادامه به ارائه تخفیفات ۶۰ تا ۹۰ درصدی به صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی در بندر چابهار اشاره کرد و گفت: هند در راستای افزایش حجم ترافیک کالا و ترغیب صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی، بین بنادر ناواشیوا و کاندلا و بندر چابهار ۴۰ درصد تخفیف در هزینه‌های وارده بر کالا‌ها در نظر گرفته است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *