پارس‌آباد- نماینده مردم پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی گفت: تعاون روستایی استان اردبیل باید علل و عوامل تأخیر در پرداخت مطالبات پنبه‌کاران را اعلام کند.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس جهانگیرزاده عصر یکشنبه در نشست با جمعی از کشاورزان و زارعین در پارس‌آباد اظهار کرد: بخش اول این مطالبات به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان به حساب پنبه‌کاران پرداخت شده و قرار است ۱۶۰ میلیارد تومان دیگر نیز در روزهای آینده پرداخت شود که در این زمینه تأخیر و تعلل از سوی تعاون روستایی را شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: در تماسی که با مسئولان تعاون روستایی کشور داشتیم، مبلغ مورد نظر به حساب تعاون روستایی استان واریز شده اما به دلایل مختلف تاکنون پرداختی از سوی تعاون روستایی استان انجام نشده که مدیریت استان باید علل و عوامل این تأخیر و تعلل را اعلام کند.

نماینده مردم پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی گفت: کشاورزان منطقه نگران پرداخت دیرهنگام مطالبات خود هستند که انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر این پرداختی‌ها با پیگیری مسئولان استانی انجام شده و نارضایتی‌ها به حداقل برسد.

جهانگیرزاده افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای اولین بار با قیمت توافقی، پنبه از سوی تعاون روستایی به صورت تضمینی خریداری شد اما متأسفانه با گذشت ۲، سه ماه هنوز پرداختی از سوی تعاون روستایی به شکل کامل انجام نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با تأخیر رخ داده کشت گندم نیز در منطقه مغان با تعلل انجام می‌شود و قطعاً ضرر و زیان ناشی از این امر نیز بر عهده مسئولانی خواهد بود که در پرداخت مطالبات پنبه‌کاران دچار قصور شده‌اند.

جهانگیرزاده اضافه کرد: کشاورزان در کشت قراردادی برای سال زراعی جاری باید مورد حمایت و پشتیبانی همه‌جانبه قرار گیرند که سازمان جهاد کشاورزی مقرر شده تأمین برخی از امکانات و نیازمندی کشاورزان را در کوتاه‌ترین زمان انجام دهد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس بیان کرد: از طریق کمیسیون کشاورزی مجلس و هماهنگی دولت سعی بر این است تا حمایت و پشتیبانی‌های همه‌جانبه از زارعین انجام شود تا بخش عظیمی از نارسایی‌ها و مشکلات در این حوزه رفع شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *