ورامین- رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران با اشاره به اینکه طی تغییر نژاد بذر پنبه زمان رشد گیاه ۱۵۰ روز کاهش یافته گفت: مصرف آب کمتر و شرایط اقتصادی بهتر از مزایای این تغییر نژاد است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس صلاحی اردکانی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به مزایای کاربردی پنبه اظهار داشت: این محصول با استفاده در صنعت نساجی و روغن کشی دارای اهمیت فراوان است که استفاده از آن برای خوراک دام و طیور و صنعت نیز از موارد پر استفاده دیگر می‌باشد.

صلاحی اردکانی در خصوص تغییر نژاد بذر پنبه در مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران واقع در ورامین گفت: در این پژوهش‌ها زمان رشد گیاه از ۲۷۰ به ۱۲۰ روز رسیده یعنی رشد گیاه ۱۵۰ روز تقلیل یافته که در این کاهش، مصرف کمتر آب بسیار حائز اهمیت است و همچنین محصول در مدت زمان کوتاه‌تری وارد بازار می‌شود و صرفه اقتصادی دارد.

وی عنوان داشت: با تغییر نژادی بذر پنبه می‌توان بهره برداری مجدد از زمین کشت این بذر را برای کاشت بذرهای مختلف کشاورزی مورد نظر داشت و این الیاف در مقایسه با کشورهای توسعه یافته قابل رقابت خواهد بود.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران بیان داشت: پنبه ورامین شهرت جهانی دارد و می‌توان با اطمینان گفت الیاف این محصول نسبت به محصول کشورهای دیگر دارای استحکام و کیفیت بالاتری است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *