گرگان- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تقویت صنعت ریسندگی در گلستان منجر به توسعه کشت پنبه و احیای دوباره این محصول در استان می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، سیدرضا فاطمی‌امین ظهر شنبه پس از بازدید از کارخانه ریسندگی ماهوت شمال واقع در شهرک صنعتی علی آباد کتول، در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: اقلیم و خاک استان گلستان برای کشاورزی مناسب است ضمن اینکه کشت محصولات خاص یکی از مزیت‌های استان است.

وزیر صمت با بیان اینکه گلستان ظرفیت مناسبی در کشت پنبه دارد، ادامه داد: در گذشته پنبه گلستان به کیفیت مشهور بود و این خطه کشت پنبه رواج خوبی داشت.

وی با اشاره به اینکه صنعت ریسندگی می تواند به رونق دوباره کشت پنبه در استان کمک کند، تصریح کرد: باید بین کشاورزی و صنعت ارتباط بهینه ایجاد کنیم، زیرا این ارتباط به نفع هر دو بخش صنعت و کشاورزی است.

فاطمی‌امین کشت قراردادی را مهمترین اقدام در بخش کشاورزی دانست و افزود: در این روش کشاورز سود می کند و به نقدینگی می رسد.

وی با تاکید بر اینکه کارخانه ریسندگی ماهوت شمال نیز اقداماتی برای کشت قراردادی انجام می دهد، خاطر نشان کرد: این کار زمینه ساز رونق صنعت کشت پنبه در استان گلستان می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *