یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف موفق به تولید «ماسک‌های شیلد» شد.

به گزارش ایسنا، علی زینعلی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در مورد فعالیت این شرکت گفت: شرکت ما با هدف ارائه راهکارها، خدمات و محصولات در حوزه آلاینده‌های نوین به ویژه امواج الکترومغناطیس و شیوه‌های ایمن‌سازی از سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را آغاز کرده است و در عرصه داخلی و بین المللی توانسته سوابق درخشانی داشته باشد.

وی فعالیت‌های این شرکت را شامل آموزش شیوه‌ها و راهکارهای ایمن‌سازی در برابر امواج الکترومغناطیس همچنین اصلاح سبک زندگی و نحوه استفاده سالم از وسایل مولد امواج، تولید محصولات ضد امواج نظیر انواع پوشاک ضد امواج برای حفاظت فردی در برابر امواج الکترومغناطیس، تولید انواع محصولات جهت ایزوله‌سازی ساختمان در برابر آلودگی امواج الکترومغناطیس، خدمات اندازه‌گیری میزان آلودگی امواج الکترومغناطیس طبق جدول ارزیابی زیستی SBM۲۰۱۵ در محیط و تالیف کتاب‌های «اثرات بیولوژیکی امواج الکترومغناطیس»،  «چگونه خانه‌ای ایمن در برابر امواج داشته باشیم» (به زبان فارسی، انگلیسی و چینی) و کتاب «گاز رادون؛ اثرات بیولوژیک و شیوه‌های ایمن‌سازی» اعلام کرد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در مورد تولید «ماسک‌های آنتی وایرال مای‌شیلد» خاطر نشان  کرد: این ماسک‌ها با استفاده از نوعی از الیاف با تکنولوژی بالای پنبه و فلز نقره طراحی شده و بر طبق نتایج آزمایشگاه مرجع انستیتو پاستور و آزمایشگاه لیستر، فعالیت ویروس کرونا را ۹۹ درصد دچار اختلال می‌کند و با عملکرد بالا باعث از بین رفتن باکتری، میکروب، قارچ و ویروس می‌شود.

زینعلی افزود: انواع ماسک‌های معمولی به دلیل استفاده از الیاف پلیمری فقط تا چند ساعت می‌تواند کاربرد داشته باشد و معمولا دچار تجمع آلودگی باکتریایی و ویروسی شده و بعد از چند ساعت قابل استفاده نیستند، اما «ماسک‌های مای‌شیلد» از نخ نقره و الیاف طبیعی استفاده و عمر آن را به میزان قابل توجهی بهبود بخشیده است، چرا که نقره یک ماده ضدعفونی کننده قوی است و می‌تواند باعث کشته شدن ۶۵۰ گونه آلودگی میکروبی، باکتریایی، قارچی و ویروسی شود. ویژگی‌های برتر این ماسک سهولت تنفس، عدم آلودگی محیط زیست، حفظ خاصیت آنتی وایرالی تا صد بار شستشو، کارآیی آنتی وایرالی برای هرگونه جهش ویروس، دارای سایزبندی‌های متفاوت و دانش‌آموزی است.

به نقل از روابط عمومی ‌صندوق نوآوری و شکوفایی، وی اظهار کرد: یون نقره موجب از هم پاشیدن ویروس می‌شود و فعالیت ویروس را مختل می‌کند و در صورت ورود به بدن قادر به تکثیر نخواهد بود.

زینعلی همچنین از عقد قرارداد با شرکت‌هایی از کشورهای انگلستان، فنلاند، امارات متحده عربی و سوئد برای شروع تولید مشترک این محصول خبر داد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *