با اجرای طرح کلان ملی فناوری بهینه سازی و تکمیل خط تولید پارچه ملت بلون طبق استانداردهای بین المللی، ۸۰ درصد نیاز داخلی به ماسک تامین شد.

ایسنا، یکی از چالش‌های روزهای شیوع کرونا در کشور، تامین پارچه مطلوب ملت بلون به عنوان منسوج اصلی تولید ماسک است. به همین دلیل یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان به میدان آمد تا این نیاز به شکلی بومی و بدون نیاز به واردات تامین شود. بر همین اساس «طرح کلان ملی فناوری بهینه سازی و تکمیل خط تولید پارچه ملت بلون طبق استانداردهای بین‌المللی با ظرفیت یک تن در روز» با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تلاش این شرکت اجرایی شد.

اجرای این طرح ۸۰ درصد نیاز داخلی را پاسخ‌گو است و این شرکت در نظر دارد، ۲۰ درصد تولیدات خود را نیز صادر کند. در حال حاضر با وجود بیماری ناشی از ویروس کرونا قطعا همه کشورها می‌توانند مشتریان بالقوه این محصول باشند؛ اما وجود تحریم‌ها مانعی بزرگ بر سر راه صادرات این محصول ایران‌ساخت است.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، بر اساس آمارهای این شرکت، تاکنون ۱۵ تن پارچه ملت بلون برای ماسک در کشور تولید و با قیمتی مناسب به بازار داخلی تزریق شده است. قیمت نمونه‌های خارجی این محصول در بازار حدود ۱۹ دلار به ازای هرکیلو است، این در حالی است که قیمت فروش داخلی حدود ۱۷۰ هزار تومان است. تولید این محصول در سال می‌تواند حدود ۶ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی به همراه داشته باشد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *