مدیر سازمان تعاون روستایی فارس گفت: تاکنون ۲۸۰۰ تن وش پنبه به ارزش ۸۰ میلیارد تومان از پنبه‌کاران دارابی خریداری که مبلغ ۵۵ میلیارد تومان بهای پنبه به کشاورزان پرداخت شده است.

هدایت‌الله رحیمی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سطح قابل برداشت پنبه در شهرستان داراب، ۵۵۰۰ هکتار است، عنوان کرد: برداشت سنتی پنبه از اوایل آبان ماه شروع شده است و تاکنون ۲۸۰۰ هکتار به صورت سنتی و مکانیزه برداشت شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از تعاونی روستای فارس، به گفته رحیمی، در سال جاری طرح کشت مکانیزه در سطح ۸۰۰ هکتار انجام شده که ۲۰۰ هکتار را شرکت پنبه کاران داراب به صورت قراردادی انجام داده است.

کاهش ۵۰ درصدی هزینه‌ها با برداشت مکانیزه

رحیمی عنوان کرد: برای اولین بار طرح کشت مکانیزه پنبه توسط شرکت پنبه کاران داراب در سطح ۲۰۰ هکتار به صورت قراردادی در شهرستان داراب اجرا شده و دراین طرح کلیه هزینه‌ها از کاشت تا برداشت به عهده شرکت بوده که بعداز برداشت محصول،کشاورزان طرف قرارداد هزینه‌ها را به شرکت پرداخت خواهند کرد.

به گفته او، از هشتم آذرماه کمباین وش چین در حال براشت کشت قراردادی مکانیزه پنبه کاران است.

مدیر سازمان تعاون روستایی فارس با بیان اینکه اقدام شرکت پنبه کاران داراب در برداشت مکانیزه پنبه اقدامی موثر در بهبود کیفیت و کاهش هزینه‌ها است، خاطرنشان کرد: با این روش هزینه‌های کشاورزان به میزان حدود ۵۰ درصد کاهش پیدا کرد.

رحیمی اظهار کرد: با برداشت مکانیزه پنبه طلای سفید ارزش واقعی خود را بدست می‌آورد، چرا که باکیفیت عالی برداشت می‌شود و راندمان تولید افزایش می یابد در واقع تمام معضلات کشت پنبه با مکانیزه شدن مرتفع و صنایع نساجی را راغب به خریدن پنبه داخلی می‌کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *