ساری- مدیر زراعت جهاد کشاورزی مازندران گفت: به دلیل خشکسالی بخشی از سطح کشت پنبه شامل ۱۷۰ هکتار از چرخه تولید خارج شده است.
خلیل حقیقی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه سطح کشت پنبه نسبت به سال قبل در استان رشد نداشته است، دلیل آن را ناشی از آسیب خشکسالی به مزارع دانست و گفت: بخشی از پنبه زارها به دلیل خشکسالی از چرخه تولید خارج شده است.

وی با بیان اینکه کشت پنبه در ۸۰۰ هکتار از مزارع استان انجام شد، گفت: به دلیل خشکسالی ۱۷۰ هکتار از مزارع از چرخه خارج شد و سطح کشت باقی مانده ۶۳۰ هکتار است.

وی با عنوان اینکه ۹۵ درصد پنبه در استان بهشهر و ۱۰ درصد گلوگاه کشت می‌شود، افزود: سال قبل سطح کشت پنبه در استان ۶۴۵ هکتار بود و امسال به دلیل خشکسالی شاهد کاهش سطح کشت نیز هستیم.

حقیقی با اشاره به برداشت پنبه از دیمزارهای استان گفت: پیش بینی می‌شود میزان تولید بین هزار و ۵۰۰ تا ۱۶۰۰ تن وش برداشت شود.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی مازندران سهمیه ابلاغی از سوی وزارتخانه را برای کشت پنبه در استان ۸۰۰ هکتار بیان کرد و گفت: به دلیل وقوع خشکسالی و محدودیت منابع آبی، بخشی از مزارع دچار آسیب شدند زیرا باران مناسبی نداشتیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *