وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با سرمایه‌گذاری 4 میلیارد دلاری می‌توانیم تا سال 1400 واردات 10 میلیارد دلاری را به ساخت داخل تبدیل کنیم.

به گزارش ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خبرنگار اقتصادی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خبرگزاری فارس،‌‌ رضا رحمانی در مجمع سالانه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی با اشاره به تدوین برنامه وزارت صنعت برای رونق تولید بر مبنای 7 محور و 34 برنامه عملیاتی، اظهار داشت: فعال‌سازی معادن کوچک، تکمیل زنجیره فلزات اساسی و اکتشافات از جمله محورهای این برنامه هستند که منجر به ایجاد انقلاب معدنی‌‌ در کشور خواهد شد.

وی تصریح کرد: طی سال جاری نهضت ساخت داخل و انقلاب معدنی را در دستور کار داریم که از این طریق فرصت‌های شغلی جدید ایجاد خواهد شد و صنعت به بالندگی می‌رسد.

رحمانی با بیان اینکه تا سال 1400 می‌توانیم واردات 10 میلیارد دلاری را به ساخت داخل تبدیل کنیم، گفت: در مجموع این کار با سرمایه‌گذاری 4 میلیارد دلاری امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه سرعت ورود استارت‌آپ‌ها به حوزه معدن برای سال آینده باید بیشتر شود، افزود: سلامت کار از اهمیت بالایی برخوردار است و این موضوع برای ما به عنوان یک محور مطرح است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به پیگیری موضوع دلالی و توزیع رانت در صنعت پتروشیمی، اظهار داشت: این مشکل در صنعت به نحو محسوسی کاهش یافته هرچند مدیران باز هم باید دقت لازم را داشته باشند.

وی تاکید کرد: وزارت صنعت از جمله وزارتخانه‌هایی است که میزان سلامتش بالا است، هر چند در ثبت سفارش واردات مشکلاتی وجود داشت که باید اصلاح شود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

رحمانی افزود: امروز به صورت سرزده به دفتر ثبت سفارش واردات مراجعه کردم و نظرات مردم را شنیدم، این مسائل را به مدیران مربوطه منتقل کردم تا اصلاحات لازم را انجام دهند.

وی اظهار داشت: در جنگ اقتصادی اقداماتی صورت گرفته که می‌توانیم در مورد آنها کتاب بنویسیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *