تهران-ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کردبراساس درخواست از بانک مرکزی، قرار است زمان بازگشت ارز حاصل از صادرات فرش از هفت ماه به ۱۲ ماه افزایش یابد.

«رضا رحمانی» در حاشیه بازدید از بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی فرش گفت: یکی از در خواست های تولیدکنندگان و صادرکنندکان فرش دستباف، افزایش مهلت بازگشت ارز حاصل از صادرات بوده و در این ارتباط از بانک مرکزی درخواست شده تا این بازه زمانی از هفت به ۱۲ ماه افزایش پیدا کند.

وی درباره از بین بردن اثر تحریم‌ها در صنعت فرش گفت: فرش ایرانی مشتریان خاص خود را دارد و کسانی که متقاضی آن باشند، از راه‌های مختلف فرش را خریداری می‌کنند. اکنون امکان بازاریابی جدید داریم که در شرق آسیا شروع شده، اما سلایق آنها از نظر ابعاد و رنگ و تنوع باید در نظر گرفته شود.

رحمانی ضمن تاکید بر اینکه صادرات فرش می تواند توسعه یابد و جایگزین بازارهای قبلی شود، افزود: نمایشگاه فرش امسال با وجود تحریم ها بیشترین استقبال و مشارکت را دارد که حضور برخی سفرا در افتتاحیه مراسم نشان دهنده این موضوع است.

وزیر صنعت همچنین مهم ترین مشکل صنعت فرش را تامین مواد اولیه دانست وافزود: بخشی از این مشکل مربوط به بازار داخل است که با هماهنگی حل می شود و برای حل مشکل واردات مواد اولیه نیز در حال رایزنی هستیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *