غول حفاری دایاموند آفشور با درخواست حمایت در برابر ورشکستگی، دومین قربانی بزرگ سقوط بازار نفت پس از شرکت وایتینگ پترولیوم در آمریکا شد.

به گزارش ایسنا، شرکت حفاری دایاموند که کوهی از بدهی دارد، اعلام کرده که تقاضا برای حمایت از ورشکستگی ناشی از سقوط بی سابقه قیمت‌های نفت بوده و وخامت وضعیت صنعت نفت در ماه های اخیر شدت گرفته است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، حداقل هفت شرکت نفتی در آمریکای شمالی از ابتدای امسال پیش از این که شاخص وست تگزاس اینترمدیت هفته گذشته منفی شود، اعلام ورشکستگی کردند. این امر باعث شده است طلبکاران برای پیگیری مطالباتشان دست نگه دارند زیرا نمی خواهند داراییهایی را مصادر کنند که در بحبوحه نابودی تقاضا بر اثر شیوع پاندمی کرونا عملا هیچ ارزشی ندارند.

شرکت دایاموند اعلام کرد تلاش کرده که برای جلوگیری از فاجعه و اجتناب از ورشکستگی تلاش کرده است که استقراض کند اما موفق نشده است.

عدم مزیت این شرکت نسبت به سایر شرکتهای حفاری، تمرکز روی فعالیت حفاری فراساحلی بود که بسیار گرانتر از حفاری در خشکی است و زیانهای مالی را برای شرکتهایی که در این حوزه متمرکز بوده اند، شدیدتر کرده است.

ناظران بازار پیش بینی می کنند که ورشکستگیهای بیشتری در راه است. شرکت مشاوره ریستاد انرژی هشدار داده که اگر قیمت نفت حدود ۲۰ دلار در هر بشکه بماند، ۵۳۳ شرکت نفتی آمریکایی ورشکسته خواهند شد.

آرتم آبراموف، مدیر تحقیقات شیل در ریستاد انرژی اوایل ماه جاری اظهار کرد بود نفت ۳۰ دلاری کاملا بد است و زمانی که نفت به ۲۰ دلار یا حتی ۱۰ دلار سقوط کند، یک کابوس به معنای واقعی خواهد بود. در نفت ۱۰ دلاری تقریبا همه شرکتهای اکتشاف و تولید آمریکایی که بدهی سنگین دارند، خواستار حمایت در برابر ورشکستگی طبق قوانین این کشور خواهند شد.

در نظرسنجی هفته گذشته شرکت “موتلی فول” از کارشناسان انرژی درباره شرکتهایی که احتمالا خواستار حمایت در برابر ورشکستگی خواهند شد، نام دایاموند آفشور به چشم می خورد. سه شرکت دیگر که بیشتر در معرض ورشکستگی هستند، چساپیک انرژی، اکسیدنتال پترولیوم و کالون پترولیوم هستند.

طبق گزارش جمعه گذشته شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز، شمار دکلهای حفاری نفت آمریکا در آوریل بیشترین کاهش را از سال ۲۰۱۵ داشته است و شرکتهای حفاری شمار دکلهای نفت و گاز را به رکورد پایینی کاهش داده‌اند. شرکتهای حفاری شمار دکلهای نفت را در هفته منتهی به ۲۴ آوریل، ۶۰ حلقه کاهش دادند و شمار آنها را به ۳۷۸ حلقه رساندند که پایینترین میزان از ژوییه سال ۲۰۱۶ بوده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *