معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، گفت: انسولین یکی از محصولات دارویی است که بیشترین میزان ارزبری را در کشور دارد و راه اندازی خط تولید انسولین قلمی، گام بزرگ و مثبتی برای ایران است.

سورنا ستاری، در مراسم رونمایی از اولین خط تولید انسولین قلمی در کشور که به صورت مجازی و با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: هنوز برای تولید، رفع نیازهای کشور و صادرات محصولاتی مانند انسولین قلمی در کشور، راه زیادی در پیش رو داریم و این یک قدم ابتدایی برای ما است که وارد این حوزه می‌شویم.

وی افزود: واردات انسولین به کشور، میزان قابل توجهی ارزبری دارد و شرکت پویش دارو (اولین تولید کننده انسولین قلمی در کشور) از شرکت‌های خوب دانش بنیان کشور است و امیدواریم که اتفاقات بزرگی در آینده برای توسعه این دانش در کشور رخ دهد و فصل جدیدی از علم و تکنولوژی است که در کشور اتفاق می‌افتد و این خیلی ارزشمند است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور یادآور شد: راه اندازی اولین خط تولید انسولین قلمی در کشور با حمایت وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو انجام شد و این حمایت‌ها باعث می‌شود که شاهد اتفاقات بسیار خوبی برای کشور در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی باشیم.

ستاری در پایان خاطرنشان کرد: بخشی از پارک فناوری پردیس، مربوط به حوزه سلامت است و در پارک سلامت پردیس، ده‌ها شرکت دانش بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی و دارو فعالیت دارند. از شرکت‌های دانش بنیان به ویژه پویش دارو تشکر می‌کنم که خط مقدم و صف شکن تولید انسولین قلمی در کشور بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *