معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: از ۸۳ هزار داوطلب آزمون کارشناسی ارشد(در روز اول کنکور) که به پرسش نامه‌ها پاسخ دادند، ۹۱ درصد عنوان کرده اند که الزامات و اصول بهداشتی در مراحل آزمون رعایت شده است.

 

به گزارش وبدا، دکتر علیرضا رییسی شب گذشته در گفتگوی ویژه شبکه دو سیما اظهار داشت افزود: بر اساس آخرین گزارش‌های امروز و بررسی‌های انجام شده، از ۲۲۵ هزار داوطلبی که آزمون کارشناسی ارشد داشته و برای آنها پرسش نامه ارسال شده، ۸۳ هزار نفر به سه سوال پاسخ دادند.
وی افزود: سوال اول این بود که آیا الزامات پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده، دوم این‌که آیا فاصله گذاری‌ها رعایت شده و سوم این‌که آیا عوامل اجرایی ملزم به رعایت پروتکل‌ها بودند.
دکتر رییسی خاطرنشان کرد: پاسخ این ۸۳ هزار نفر به این صورت بود که ۹۱ درصد گفتند که الزامات و اصول بهداشتی در مراحل آزمون رعایت شده، ۸۷.۵ درصد درباره فاصله گذاری جواب دادند که بسیار خوب رعایت شده و ۹۰.۳ درصد درباره این‌که مجریان اقدامات لازم را برای رعایت پروتکل‌ها انجام داده‌اند نیز جواب مثبت داده و این بسیار خوشحال کننده است.
سه عامل افزایش شیوع کرونا در کشور
معاون وزیر بهداشت درباره عوامل شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار کرد: سه عامل اصلی در کشور باعث بروز مشکلاتی شده است. اول شرکت در مراسم عروسی و مهمانی‌ها، دوم عزاداری‌ها و سوم مسافرت‌ها است که بیش از ۸۴ درصد عوامل انتقال ویروس کرونا به خاطر این سه عامل است.
لطفا مهمانی نروید     
وی گفت: روزانه ده‌ها نفر از هموطنان ما جان خود را از دست می‌دهند و پرستاران و پزشکان جان خود را از دست می‌دهند. به خاطر لذت بردن از چند ساعت مهمانی این کار را نکنید و به مهمانی نروید.
معاون بهداشت وزارت بهداشت یادآور شد: ثابت شده که مسافرت‌ها در میزان ابتلا و بستری در آی سی یو و مرگ و میر به علت کرونا موثر است.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *