سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: ۴۰۱ شهر کرونایی کشور رنگ زرد گرفته اند.

 

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رئیسی، روز شنبه در پایان جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، به تشریح وضعیت بیماری کرونا در کشور پرداخت.

وی با عنوان این مطلب که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور به بالای ۸۶ درصد رسیده است، گفت: خوشبختانه روند بیماری در کشور نزولی است.

رئیسی با اشاره به روند نزولی موارد بستری و فوتی‌های بیماران کرونایی در کشور، افزود: میزان بستری‌ها تقریباً یک چهارم شده است و میزان مرگ و میرها به کمتر از یک سوم نسبت به چند هفته قبل رسیده است.

وی ادامه داد: در استان مازندران پیک سوم بیماری تازه شروع شده و ۴ شهر قرمز در کشور داریم که مربوط به این استان است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، گفت: در حال حاضر ۴۰۱ شهر زرد و ۴۳ شهر نارنجی داریم که ۱۵ تا ۱۸ شهر نارنجی مربوط به استان مازندران است.

وی ادامه داد: لاهیجان در استان گیلان هم نیاز به مراقبت بیشتری دارد

رئیسی افزود: با توجه به تغییر شرایط از نارنجی به زرد، کوچک‌ترین غفلت می‌تواند وضعیت را دوباره دستخوش تغییر کرده و درگیر موج بعدی شویم.

وی تاکید کرد: این ویروس تنفسی است و به هر کشوری می‌تواند سرایت کند و حتی خبرهایی به دستمان رسیده است که در ترکیه هم این ویروس دیده شده است. بنابراین در کنترل مرزهای هوایی، دریایی و زمینی باید بیش از قبل دقت کنیم. اما در هر حال چه جهش ویروس خارجی باشد و چه جهش در داخل رخ داده باشد باید پروتکل‌ها را رعایت کرده و از حضور در تجمع خودداری کنیم و ماسک بزنیم.

رئیسی ادامه داد: حضور در جمع و مهمانی‌ها می‌تواند عامل اساسی انتقال بیماری باشد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: بهتر است مردم نسبت به رعایت پروتکل‌ها در فصل زمستان، کوشاتر باشند تا بتوانیم به سلامت سال را به پایان برسانیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *