مهدی بنی‌طالبی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه برای انجام تست کرونا از یک نوع سوآپ پنبه‌ای خاص استفاده می‌شود، اظهار کرد: این سوآپ دارای انعطاف و مانند یک گوش پاک کن پنبه‌ای است، اما جنس پنبه آن خاص و باید در شرایط خاصی تولید و نگهداری شود.

این عضو شرکت دانش‌بنیان زیست رویش در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در ابتدای شیوع کرونا این سوآپ‌های پنبه‌ای برای انجام تست کرونا از طریق بزاق و بینی از خارج از کشور وارد می‌شد و در کشور توان تولید این محصول مرتبط با کرونا وجود نداشت.

وی از ساخت دستگاه تولید سوآپ پنبه‌ای تست کرونا در چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: با ساخت این دستگاه توسط شرکت دانش‌بنیان زیست رویش، تکنولوژی تولید این نوع سوآپ در استان بومی‌سازی شد و با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر از این محصول رونمایی می‌شود.

بنی‌طالبی افزود: نیاز کشور به سوآپ تست کرونا روزانه ۲۰۰ هزار عدد است، در حال حاضر ۵۰ هزار سوآپ روزانه در چهارمحال و بختیاری تولید و به آزمایشگاه‌های سراسر کشور ارسال می‌شود، آمادگی برای افزایش میزان تولید این محصول وجود دارد.

این عضو شرکت دانش‌بنیان زیست رویش در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: دستگاه تولید سوآپ پنبه‌ای تست کرونا و این محصول مجوزات لازم را از وزارت بهداشت و درمان اخذ کرده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *