زنجان- ضرابی، تولیدکننده واحد نساجی جوراب در زنجان با بیان اینکه سرمایه‌گذاری لازم برای ایجاد یک شغل در صنعت نساجی استان کم است، گفت: سرانه اشتغال این صنعت نسبت به سایر صنایع کمتر است.

محمود ضرابی در گفتگو با خبرنگار بازار بابیان اینکه صنعت نساجی در استان زنجان درصد محدودی از اشتغال‌زایی صنعتی استان را به خود اختصاص داده است، گفت: سرانه اشتغال این صنعت نسبت به سایر صنایع کمتر است.

وی با بیان اینکه بیش از پنج هزار نفر در صنعت نساجی در استان شاغل هستند،اظهار کرد: سرمایه‌گذاری لازم برای ایجاد یک شغل در صنعت نساجی بسیار کم است.

تولیدکننده واحد نساجی جوراب در زنجان با بیان اینکه صنعت نساجی استان با افت مواجه شده است، گفت: امیدواریم طی سالجاری با حمایت‌هایی که از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت می‌شود این صنعت توسعه پیدا کند و تاکنون حمایت های خوبی از این صنعت در استان انجام نشده است.

ضرابی، نقدینگی، مواد اولیه و فرسودگی ماشین‌آلات را از مشکلات مهم صنعت نساجی در استان اعلام کرد و یاد آور شد: ویروس کرونا باعث شده تا خرید لباس در جامعه کمرنگ شده و این امر واحدهای تولیدی پوشاک را با مشکل مواجه کرده و همچنین قاچاق لباس و پارچه هم مشکل دیگر صنعت نساجی در استان است.

وی با بیان اینکه دولت باید تسهیلات ارزان قیمت به تولیدکنندگان صنعت نساجی در استان پرداخت کند، تأکید کرد: صنعت نساجی ارزش‌افزوده بالایی دارد و هم اکنون تولیدات داخلی کفاف نیاز کشور را نمی‌دهد.

این تولیدکننده صنعت نساجی بر لزوم نوسازی ماشین‌آلات نساجی در استان تأکید کرد و افزود: توجه به نوسازی ماشین‌آلات باعث افزایش کیفیت محصول تولیدی می‌شود.

ضرابی با بیان اینکه این استان در خصوص ریسندگی، رنگرزی و بافندگی در کشور جایگاه بسیار خوبی دارد، تصریح کرد: زنجیره صنعت نساجی در استان بسیار کامل و کاربردی است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *