ایسنا/مرکزی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرندیه از وارد شدن خسارت بالغ بر ۱۱۵ میلیارد تومانی در پی سرمای بهاره در این شهرستان به حوزه باغی و زراعی خبر داد.

رحیم محمودی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به حاکم شدن جبهه هوای سرد در ۱۳ فروردین ماه سال جاری در این شهرستان اظهار کرد: خوشبختانه حوزه های زراعی و باغی بخش مرکزی زرندیه از بروز خسارت متاثر از حاکم شدن جبهه هوای سرد بهاره در امان ماندند، اما کشاورزی بخش خرقان پائین که در منطقه سردسیری واقع است از این سرما آسیب دید و در بخش خرقان بالا که به دلیل دمای پائین هوا در هنگام سرما هنوز درختان شکوفه نکرده بودند، خسارت ایجاد نشد.

وی با اشاره به بروز خسارت در حوزه باغی بخش خرقان پائین گفت: در جریان سرمای بهاره حدود ۲۰۰ هکتار درختان بادام، ۲۲۰ هکتار درختان گردو، هفت هکتار آلود، زردآلو و سایر درختان میوه بر اثر سرما خسارت دیدند.

او با بیان اینکه بر اثر سرمای بهاره شکوفه‌های درختان از بین رفتند، گفت: براساس ارزیابی‌های بعمل آمده سرمای بهاره قریب به ۹۰ میلیارد تومان به حوزه باغی زرندیه در بخش خرقان خسارت وارد کرده است.

محمودی با اشاره به خسارت وارده به بخش زراعی شهرستان نیز گفت: در حوزه زراعی، خسارت وارده صرفا متوجه سرمازدگی بهاره نیست چرا که محدودیت منابع آبی موجب شده است که کشت های انجام نشده نتواند به خوبی از زمین جوانه بزند و رویش کامل صورت نگرفته و حتی جوانه های گندم مجددا به زمین برگشته و اصطلاحا نیش خشک شده است.

وی بیان کرد: بر اثر کمبود آب و سرمای بهاره به افزون بر ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی دیم شهرستان به میزان ۲۵ میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

محمودی کم آبی را مهمترین چالش بخش کشاورزی زرندیه دانست و افزود: شهرستان زرندیه به دلیل قرار گرفتن در نقطه کم بارش استان مرکزی از کمترین میزان نزولات آسمانی بهره مند بوده و همواره با چالش کمبود آب مواجه است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *