تهران- ایرنا- سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از تامین ۱۵ هزار تن پارچه به منظور تولید ماسک برای کارگاه های تولیدی خبر داد و گفت: صادرات اقلام بهداشتی از جمله دستمال کاغذی، تیشو و آب ژاول ممنوع است.

به گزارش روز سه شنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، “مهدی صادقی نیارکی” در نشست مشترک وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور تامین اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده افزود: در حوزه تولید اقلامی همچون ماسک و لباس پزشکی، مشکلی در تامین مواد اولیه وجود ندارد و مواد اولیه ماسک نیز به اندازه کافی در کشور تولید می‌شود.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت گفت : ظرفیت‌های نصب شده تولید پارچه‌های مورد نیاز تولید ماسک هم اکنون با حداکثر تولید در حال کار است که بر این اساس برای توزیع پارچه‌های تولید شده، دو مسیر تولید ماسک بوسیله اصناف و نیز کارگاه های تولید در بخش‌های مختلف صنعتی را دنبال می‌کنیم که بر این اساس، مشکلی در حوزه تامین مواد اولیه وجود ندارد.

به گفته صادقی نیارکی، تاکنون ۱۵ تن انواع پارچه تولید ماسک توزیع شده و به مرور این رقم افزایش می‌یابد، این درحالی است که هر ظرفیتی در کشور که برای تولید اقلام بهداشتی نیاز به مجوز داشته، به سرعت مجوز خود را از وزارت صنعت دریافت کرده و استانداردهای لازم برای تولید نیز به آنها اعلام شده است، در حوزه مواد اولیه نیز در اسرع وقت اقدام خواهیم کرد.

این مقام مسوول در وزارت صنعت توضیح داد: هر مجموعه ای که در کشور ظرفیت برای تولید اقلام بهداشتی داشته باشد، هماهنگی لازم را با صدور مجوز انجام می دهیم.

وی اضافه کرد: اکنون در زمینه استانداردسازی نیز به توافق های خوبی رسیدیم که اقلام مورد نیاز برای تولید چه اقلامی با چه استانداردی باشد، آمادگی اعلام استانداردها وجود دارد و در زمینه تامین مواد اولیه نیز همه تلاش این است که در اسرع وقت دراختیار واحدهای تولیدی قرار گیرد.

صادقی نیارکی افزود: ناظرانی نیز در واحدهای تولیدی مستقر شده اند تا توزیع اقلام تولیدی در یک مسیر مشخصی با نظارت وزارت بهداشت انجام شود.

وی از اعمال محدودیت‌های صادراتی در این حوزه خبر داد و گفت: در زمینه مواد اولیه، واسطه ای و محصول نهایی و نیز ماده اولیه تولید برخی اقلام حتی پلاستیکی که مورد مصرف افشانه است، محدودیت صادراتی وضع شده و به سرعت مراتب به گمرکات نیز ابلاغ شده است.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: صادرات اقلام بهداشتی نیز ممنوع شده و اکنون صادرات دستمال کاغذی، تیشو و مود اولیه‌ای همچون آب ژاول نیز ممنوع است تا بتوان از این اقلام در داخل کشور استفاده کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *