ساوه – ایرنا- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است که اعمال صرفه جویی در بخش انرژی کشور و صادرات مازاد آن علاوه بر کسب درآمدهای سرشار ارزی، گام مهمی در تحقق شعار جهش تولید امسال است.

«محمدرضا منصوری» روز شنبه به ایرنا، ‌گفت: برای برون رفت از مشکلات کنونی کشور و تحریم های ناجوانمردانه باید مانند برخی از کشورها که به خاطر جنگ در مسیر سختی قرار داشتند، ‌ عمل و با تدبیر و اتکا به توانمندی های داخلی از این مشکلات عبور کنیم.

وی گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری، تنها راه نجات کشور در تولید است و ثمره افزایش ظرفیت های تولیدی در داخل کشور نیز سبب رونق اشتغال و بهبود شرایط اقتصادی کشور خواهد شد.

منصوری گفت: برای تحقق جهش تولید در کشور باید ظرفیت های مغفول صنایع را احیا کنیم و بر شمار شیفت های کاری کارخانه ها در کشور بیفزاییم که علاوه بر افزایش میزان تولید محصولات داخلی باعث جذب شمار زیادی از بیکاران کشور و اشتغالزایی برای آنها می شود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی همچنین خودکفایی و تامین نیازهای کشور با اتکا به توان و ظرفیت های داخلی را از برکات جهش تولید عنوان کرد و گفت: باید امسال از تمام توان خود استفاده کنیم تا علاوه بر رونق تولیدات و بی نیاز شدن از واردات کالاها، حتی توان صادرات محصول به کشورهای دنیا را هم تقویت کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در کنار افزایش ظرفیت تولید در داخل کشور نباید از مساله مهم صرفه جویی به خصوص در زمینه حامل های انرژی غافل شویم زیرا تولیدات داخلی فقط مربوط به اقلام و کالاها نیست و انرژی هم یکی از تولیدات موثر و ثروت ساز کشور محسوب می شود.

وی ادامه داد: اکنون مصرف گاز طبیعی در ایران از کل کشورهای اروپایی بیشتر است و اگر بتوانیم میزان مصرف آن را به سطح استانداردهای جهانی برسانیم و مازاد تولید را صادر کنیم، درآمدهای ارزی سرشاری نصیب کشور خواهد شد و این اقدام باید برای سایر تولیدات حوزه انرژی از قبیل بنزین و برق هم تحقق یابد.

به گفته او، تولید برق کشور نسبت به اوایل انقلاب سه برابر شده در حالی که جمعیت به این میزان افزایش نیافته و لازم است با ساز و کارهای کاهشی از مصرف بی رویه برق در کشور جلوگیری و نگاه صادراتی و درآمدزایی برای بهبود اقتصاد کشور به این حوزه ها داشته باشیم زیرا جمهوری اسلامی در زمینه تولید انرژی در چهار دهه اخیر موفق عمل کرده و باید از این محصولات ارزش افزوده ایجاد شود.

تسهیلگری در حوزه مقررات و قوانین

نماینده مردم ساوه و زرندیه با بیان اینکه قوانین مناسبی در کشور برای حمایت از تولیدات داخلی و سرمایه گذاران وجود دارد، مساله مهم را اجرای دقیق و درست آنها عنوان کرد.

منصوری ادامه داد: امسال که باید مسیر حرکتی حوزه اقتصادی کشور به سمت جهش تولیدات داخلی باشد، باید در زمینه برخی مقررات و دستورالعمل های بازدارنده که تولید را دچار وقفه می کند، تسهیگری شود.

وی گفت: بانک ها باید تعامل خود را با کارآفرینان بیشتر کنند و با استناد به قانونی که در مجلس تصویب شد، ضمن تسویه بدهی های قبلی واحدهای تولیدی نسبت به بخشش جرائم آنها اهتمام داشته باشند که در این صورت هم بانک به پول خود می رسد و هم تکلیف کارآفرینان مشخص می شود و توان و انرژی آنها معطوف به افزایش تولید خواهد شد.

وی همچنین از متولیان امور مالیاتی کشور خواست که در اخذ بدهی واحدهای تولیدی به آنها فرصتی داده شود تا در کنار تسهیلگری حوزه های بانکی و بیمه ای، خون تازه ای در رگ های بخش تولید کشور جریان یابد.

نماینده مردم ساوه در ارزیابی از میزان تحقق شعار سال گذشته در خصوص رونق تولید در حوزه صنایع این شهرستان و زرندیه، گفت: با تلاش و جدیت صنعتگران و حمایت های دولت و مجلس می توان گفت که در این شهرستان ها رونق تولید در مورد کالاهایی چون دارو، لوازم خانگی و سایر ملزومات اتفاق افتاد و اکنون ساوه به یکی از قطب های تولید و صادرات لوازم خانگی در کشور تبدیل شده که بسیاری از کالاها را به سفارش و تحت برند شرکت های معتبر جهانی تولید می کند.

در شهرستان های ساوه و زرندیه که بزرگترین شهر صنعتی ایران (کاوه) را در دل خود جای داده اند، افزون بر ۸۵۰ واحد تولیدی و صنعتی با اشتغال حدود ۵۵ هزار نفر فعالیت دارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *