معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: ۷۰ درصد تولیدات فرش مددجویان کمیته امداد به علت برخورداری از کیفیت بالا، به بازار‌های جهانی صادر می‌شود.

صادرات ۷۰ درصد تولیدات فرش مددجویان کمیته امداد به بازار‌های جهانیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرتضی فیروزآبادی با گرامیداشت روز صنایع دستی و روز ملی فرش گفت: هم اکنون حدود ۵۰ هزار طرح اشتغال در حوزه قالی و گلیم بافی به همت مددجویان کمیته امداد در دست اجراست.
وی افزود: مددجویان کمیته امداد سالانه بیش از ۱۵۰ هزار متر مربع قالی و گلیم، تولید و به بازار‌های داخلی و خارجی ارسال می‌کنند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به نقش‌آفرینی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد در عرصه صادرات فرش کشور گفت: ۶۰ تا ۷۰ درصد تولیدات فرش مددجویان کمیته امداد با کمک تجار معتبر ایرانی، به کشور‌های هدف صادر می‌شود.
فیروزآبادی با بیان اینکه تولیدات فرش مددجویان کمیته امداد موفق به ثبت نشان بین‌المللی «احسان» شده است، خاطرنشان کرد: فرش مددجویان کمیته امداد به علت کیفیت بالا و برخورداری از هزار دست نقشه اختصاصی، مورد استقبال خوبی در بازار‌های جهانی قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: قیمت هر متر مربع قالی روستایی‌باف، عشایر‌باف و درشت‌باف مددجویان کمیته امداد سه تا پنج میلیون تومان در بازار است که سقف درآمد ۱۵ میلیون تومانی را برای مددجویان به همراه دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *