عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به ضرورت حضور بیشتر فعالان اقتصادی در بازارهای اسلامی گفت: امیدواریم در سال جاری زمینه فعالیت اقتصادی در 40 رشته مختلف در بازار سوریه فراهم شود.
ضرورت حضور بیشتر فعالان اقتصادی در بازار کشورهای اسلامی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس غلامرضا حسن پور امروز در بیست و سومین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه راهبرد سال 1400 با عنوان تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها باید در دستور کار جدی فعالین اقتصادی باشد، گفت:  در این زمینه باید از بحث شعار خارج شده و آن را به عمل نزدیک کنیم لذا از آن به عنوان راهبرد یاد می کنیم.

رئیس بسیج اصناف کشور افزود: در سال 1399 در زمینه جهش تولید سه اقدام انجام شد و با بکارگیری تمام ظرفیت های مردم بسیار خوب عمل شد که در این رابطه می توان به تولید ماسک اشاره کرد که با راه اندازی کارگاه ها در سراسر کشور روزانه 17 میلیون تن ماسک تولید شد و اکنون نیز این کالا به خارج از کشور صادر می شود.

وی بیان داشت: در زمینه اکسیژن ساز نیز اکنون نه تنها تولید کننده هستیم بلکه صادرکننده هستیم.

حسن پور در مورد احیای برخی کارخانجات تولیدی اظهار داشت: در حال حاضر کارخانه تولید چادرمشکی خوانسار با 200 کارگر در حال فعالیت است و این در حالی است که این کارخانه به مدت 8 سال غیرفعال و تعطیل بود.

رئیس بسیج اصناف کشور بیان داشت: بسیج در سال 1400 نیز چند برنامه دارد که یکی از راه اندازی کارگاه های کوچک و متوسط با اتصال به کارخانه های بزرگ است این کار در تمام دنیا سابقه دارد و می تواند راه برون رفت ما از بن بست های موجود باشد.

وی به طرح استاد و شاگردی اشاره کرد و گفت: با توسعه این طرح می توان به جوانان در کنار کارآفرینان با سابقه آموزش داد تا مسیر تولید با قدرت ادامه یابد.

حسن پور اظهار داشت: حضور جدی در بازار سوریه بسیار اهمیت دارد و امیدوار هستیم تا در سال 1400 این موضوع تحقق بیشتری یابد و لذا امیدواریم در ماه های آینده حضور فعالین اقتصادی را در 40 رشته مختلف در سوریه داشته باشیم.

وی افزود: باید به بازارهای اسلامی حضور یابیم و لذا در این زمینه باید تلاش کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *