ابوذر کوثری فرماندار ایرانشهر، محمدرضا واعظ مهدوی مدیرعامل هاسب و جمعی از مسئولین و صاحب نظران منطقه ایرانشهر  از کارخانه بافت بلوچ بازدید کردند.

 

به گزارش جماران، تولید نخ پنبه این کارخانه به ۱۰ تن در روز ، و ویسکوز به ۸ تن رسیده و  حدود ۸۰ درصد افزایش یافته است.

برای تهیه پنبه قرار دادی با تعاونی پنبه داراب بسته شده که نیاز پنبه سال را تأمین می کند.

علاوه بر این، طبق اعلام مدیریت جهاد کشاورزی برای کشت ۲۰۰۰ هکتار پنبه برنامه ریزی شده است. 

البته مشکل مهم این کارخانه فقدان ماشین آلات بافندگی است که برای رفع این گلوگاه، مناقصه برای جذب پیمانکار خط تولید بافندگی در هفته آینده برگزار می شود و وزیر محترم صمت، در ملاقات استاندار سیستان و بلوچستان، با اختصاص ارز لازم برای خریداری ماشین آلات بافندگی موافقت کرده است.

همزمان با این بازدید، جلسه هیأت امنای هاسب به طور مجازی تشکیل شد و مهندس مقیمی برای ادامه پیگیری دریافت اعتبار ارزی مسئولیت پذیرفت.

همچنین در جریان این  بازدید، هیأت امنای هاسب متوجه شد نام و چهارچوب فعالیت بافت بلوچ به توسعه صنایع بلوچ تغییر کرده و در این راستا، سردخانه ۵۰۰۰تنی و سالن بسته بندی و شستشو و سورتینگ خرما هم در جوار این مجتمع ایجاد شده و ظرفیت بسته بندی و فرآوری مهمی برای صنایع خرمای منطقه هم فراهم شده است.

این مجموعه صنعتی -کشاورزی قطب مهم صنعت ایرانشهر را تشکیل می دهد و شکل گیری زنجیره ارزش مرکب از کشت پنبه، پنبه پاک کنی، ریسندگی، بافندگی، رنگرزی و چاپ، دوزندگی، طراحی مد و لباس و نهایتا برندسازی می تواند ظرفیت های عظیم اشتغال و درآمدزایی را در منطقه فعلیت بخشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *