گروه استان‌ها- عضو کمیسیون کشاورزی، آب و خاک مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر تولید پنبه در منطقه زرخیز و مستعد مغان به صورت جدی رواج یافته است و به عنوان یکی از مهم‌ترین محصولات کشاورزی شناخته می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پارس‌آباد، عباس جهانگیرزاده شامگاه دیشب در جریان دیدار با جمعی از کشاورزان در محل مزارع کشاورزی مغان اظهار داشت: کشاورزان منطقه مغان در اراضی کشاورزی و مزارع شهرستان‌های پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز مغان همواره نسبت به کشت محصولاتی از جمله پنبه و دانه‌های روغنی تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه دشت مغان در تولید و کشت پنبه رکورد بزرگی دارد افزود: در حال حاضر تولید پنبه در منطقه زرخیز و مستعد مغان به صورت جدی رواج یافته است و به عنوان یکی از مهم‌ترین محصولات کشاورزی شناخته می‌شود و نیاز اعظمی از کارخانجات نساجی و ریسندگی کشور را تامین می‌کند.

 

جهانگیرزاده با تاکید بر ضرورت ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در منطقه مغان تصریح کرد: با توجه به این ظرفیت‌ها و این میزان تولید از محصولات کشاورزی باید با تدوین برنامه‌های لازم و اهتمام جدی تمامی صنایع مورد نیاز تبدیلی و تکمیلی در منطقه ایجاد و راه‌اندازی شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و خاک مجلس شورای اسلامی حضور سرمایه‌گذاران در منطقه را قابل تقدیر دانست و بیان کرد: باید با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مربوطه تمامی زیرساخت‌های مورد نیاز برای حضور سرمایه‌گذاران در منطقه فراهم شود.

نماینده مردم شهرستان‌های پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مرزی بودن منطقه مغان اظهار کرد: مردم ما تلاشگران و مرزداران و ولایتمداران حقیقی هستند اما متناسب با جایگاه و تلاش و تاثیرات شان از امکانات و حمایت‌های لازم برخوردار نبوده و با مشکلات جان فرسایی روبه‌رو هستند که باید دولت برای حل آن تلاش کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *