شیراز- رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس از بالاتر بودن عملکرد مزارع پنبه این استان از میانگین تولید کشوری خبر داد و گفت: میانگین تولید پنبه کشور ۲۵۰۰ کیلوگرم در هکتار است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی فارس، مجتبی دهقان پور در نشست مشترک با مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: خودمان را موظف می دانیم تا بهره‌وری تولید را در کشت پنبه ارتقا دهیم همانگونه که با همکاری تولید کنندگان، کارشناسان این سازمان و محققین مراکز تحقیقاتی این استان تولید مان از متوسط کشوری بالاتر است و سعی می کنیم این این رکورد را حفظ کنیم.

به گفته وی ارتقا بهره وری مطابق با حمایت‌هایی که در سطح وزارتخانه انجام و برنامه هایی که در سطح ملی دنبال می‌شود و بر اساس شرایطی که استان فارس دارد و اقبالی که قسمتی از تولیدکنندگان به طور مشخص در جنوب استان و شهرستان های جنوبی برای کشت پنبه دارند، پیگیری می شود.

دهقان پور با اشاره به اینکه کاشت ردیفی و برداشت مکانیزه پنبه از جمله دغدغه ها برای ارتقا بهره وری در زراعت پنبه است، اظهار کرد: اعتقاد داریم که اگر این اتفاق بیفتد عامل موثری است ‌در کاهش هزینه ها و در بهره وری تولید، قطعاً اثر گذار خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با تاکید بر اینکه بذور مصرفی در مزارع یکی از مولفه هایی است که می تواند بر ارتقا بهره وری اثر گذار باشد، گفت: استفاده از بذور خود مصرفی پنبه در کاشت مزارع استان فارس بالاست باید برنامه ریزی ها به سمت ترویج مصرف بذور تائید شده سوق داده شود.

وی با بیان اینکه احداث کارخانه بذر پنبه در استان فارس می‌تواند گام موثری در جهت تامین بذر پنبه مورد نیاز کشور باشد، افزود: راه اندازی این کارخانه ها در قالب زنجیره ارزش و تامین اتفاق ارزشمندی خواهد بود که با توجه به حضور سرمایه گذار این موضوع دنبال می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به وجود یک ظرفیت مناسب در موضوع پنبه کاری این استان نیز اشاره و بیان کرد: شرکت تعاونی پنبه کاران یکی از شرکت‌های پیشرو ما است که می‌تواند اثرگذار باشد؛ این سازمان همه اتفاقاتی که در این عرصه می افتد را رصد می کند تا به افزایش تولید و کاهش هزینه ها در واحد سطح منتج شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *