گروه استان‌ها_معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا که با همکاری مشترک انستیتو پاستور ایران و انستیتو فینلای کشور کوبا در حال توسعه و تولید است در همدان اجرایی می‌شود.

دکتر منوچهر کرمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: قبلا کارآزمایی مطالعاتی فاز یک و دو این واکسن گذرانده شده و فاز سوم کارآزمایی بالینی آن قرار است در چند استان منتخب کشور انجام شود.

وی با بیان اینکه این کار مطالعاتی در استان همدان هم انجام می‌شود تصریح کرد: از اواسط هفته آینده عملیات پذیرش افراد داوطلب در نقاط مختلف استان آغاز می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه اطلاع رسانی به مردم و فراخوان داوطلبان از طریق سایت‌های مربوطه و سامانه تلفنی 3136 انجام می‌شود افزود: از فردا این سامانه تلفنی برای پاسخ دهی به سوالات داوطلبان فعال می‌شود.

کرمی با بیان اینکه این فاز مطالعاتی بر روی 24 هزار داوطلب در کشور اعمال می‌شود گفت: سن داوطلبان باید بین 18 تا 80 سال باشد و شرایط  اختصاصی افراد داوطلب در روزهای آینده اطلاع رسانی می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه تا زمان تکمیل نمونه‌های داوطلبان حداقل یک ماه زمان لازم است اظهار داشت: اگر کارها طبق روال استاندارد پیش رود اولین نتایج این کارآزمایی در تیر ماه مشخص و اعلام می‌شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *