رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از فعال شدن سازمان پنبه و دانه‌های روغنی در وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.

فعال شدن سازمان پنبه و دانه‌های روغنی در وزارت جهاد کشاورزیعسگری در شهرستان داراب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، گفت: کشور ما سالانه به بیش از ۱۶۰ هزار تن پنبه وش نیاز دارد.

او افزود: در حال حاضر تولید پنبه در کشور حدود ۱۰۰ هزار تن است که از این میزان ۶۰ هزار تن پنبه وارد می‌ شود.

نماینده شهرستان‌های داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت حمایت جهاد کشاورزی و دولت در خصوص اجرای کشت‌های قراردادی و مکانیزه کردن کشت پنبه و خرید تضمینی این محصول تا ۲ سال آینده در کشت محصول پنبه به خودکفایی خواهیم رسید.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای کمک به کشاورزان و صنعت پنبه با هماهنگی صورت گرفته با رییس جمهور و وزارت جهاد کشاورزی به زودی سازمان پنبه و دانه‌های روغنی در وزارت جهاد کشاورزی با هدف حمایت از پنبه کاران فعال خواهد شد. عسگری از جمله دلایل افزایش تولید پنبه را نیاز کشور به الیاف، روغن و خوراک دام عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۹۰ درصد روغن مورد نیاز کشور را وارد می شود که با افزایش تولید پنبه به رفع مشکلات کشور در زمینه تولید الیاف، روغن و خوراک دام کمک خواهد شد.

او با بیان این که در مرحله اول استان‌هایی که با توجه به شرایط اقلیمی توان افزایش ظرفیت تولید پنبه را دارند حمایت شود، افزود: مشوق‌هایی نیز برای کشاورزان در نظر گرفته شده است. در حال حاضر در شهرستان داراب بیش از ۷ هزار هکتار به کشت پنبه اختصاص داده شده است که کارشناسان جهاد کشوری پیش بینی می کنند امسال بیش از ۲۳ هزار تن وش پنبه تولید و تحویل مراکز خرید شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *