گرگان- نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: کشاورزان از گرانی نهاده، ادوات و غیره ناراضی هستند و قیمت محصولات کشاورزی هماهنگ با گرانی‌ها رشد نکرده است.

به گزارش خبرنگار مهر آیت الله سیدکاظم نور مفیدی پیش از ظهر جمعه در دیدار با وزیر کشاورزی اظهار کرد: امیدواریم سفر باعث توسعه کشاورزی استان شود.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: اگر امکانات و توانایی کشور به مردم صادقانه گفته شود باعث آرامش کشور می‌شود.

وی گفت: در استان گلستان کشاورزی و کشاورز از دیگر بخش‌ها بالاتر بودند اما امروز کشاورزان از گرانی نهاده، ادوات و غیره ناراضی هستند و هماهنگ با گرانی‌ها قیمت محصولات کشاورزی رشد نکرده است.

نورمفیدی اضافه کرد: فصل برداشت پنبه در گذشته بسیار پرشور و با رونق بود اما امروز دچار رکود شده‌ایم.

امام جمعه گرگان گفت: در گذشته .۲۰۰ هزار هکتار از اراضی در گلستان به زیر کشت پنبه می‌رفت اما امروز به ۲۰ هزار هکتار رسیده و پنبه در گلستان در حال نابودی است این در حالی بوده که پنبه گلستان جزو مرغوب ترین پنبه تولیدی کشور است.

وی با اشاره به مشکلات دامپروری و کشاورزی در استان، بیان کرد: گلستان از نظر آب فقیر بوده و ۷۰ درصد آب استان صرف کشاورزی می‌شود.

نورمفیدی اضافه کرد: بهترین زمین‌های مرکز تحقیقات گنبدکاووس به خانه سازی تعلق گرفته و مورد اعتراض کشاورزان و باید جلوی آن گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در گلستان تاکید کرد: اسب در گلستان مثل فوتبال در عرصه جهانی است و نباید در حق صنعت پول ساز اسب در گلستان کوتاهی شود.

وی گفت: احداث آزمایشگاه بیماری اسب در گلستان یک نیاز بوده که باید نسبت به آن اقدام شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *