سفیر بنگلادش در ایران امروز در بجنورد گفت: بنگلادش دومین کشور تولید کننده پوشاک در جهان است و پنبه خراسان شمالی به عنوان مواد اولیه صنعت پوشاک قابلیت صادرات را دارد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان شمالی؛ سفیر کشور بنگلادش گفت: فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری و آشنایی با خواستار توسعه روابط تجاری با خراسان شمالی هستیممحصولات اقتصادی این استان فراهم شده است و امیدواریم در این زمینه به نقطه نظرات مشترکی دست یابیم.
گوسال اعظم سارکر افزود: ارتباط خوبی بین اتاق بازرگانی این کشور و خراسان شمالی وجود دارد و بنگلادش ظرفیت زیادی برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی دارد.
وی اضافه کرد: روابط تاریخی و فرهنگی زیاد بین ایران و بنگلادش از سالیان گذشته وجود دارد و دیدگاه‌های دو کشور در قرن حاضر به یکدیگر نزدیک‌تر شده و فرصت مناسبی برای تبادلات تجاری فراهم است.
سفیر کشور بنگلادش در ایران گفت: تبادل سرمایه گذاران بخش خصوصی بین دو کشور می‌تواند ظرفیت‌ها را به خوبی معرفی کند و باید در این زمینه همکاری‌های مشترک انجام گیرد.
رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی هم در این جلسه گفت: خراسان شمالی با محوریت کشاورزی به دنبال سرمایه گذاری و تسهیل روادید با کشور بنگلادش است تا زمینه صادرات محصولات معدنی و کشاورزی فراهم شود.
سعید پورآبادی افزود: سیمان، آلومینا و کود اوره خراسان شمالی قابلیت صادرات را دارد، ضمن اینکه محصولات باغی و کشت‌های فصلی در این استان از اهمیت زیادی برخوردار است و ظرفیت مناسبی برای صادرات دارد.
سفیر کشور بنگلادش در ایران در سفر سه روزه به خراسان شمالی ضمن دیدار با اعضای هیات رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و استاندار خراسان شمالی از طرح‌های صنعتی و تولیدی استان نیز بازدید و با ظرفیت‌های اقتصادی استان آشنا خواهد شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *