کرمانشاه- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: میزان صادرات استان در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از هفت درصد رشد برخوردار است که امیدواریم با توجه به برنامه های در دست انجام، این میزان در ۶ ماهه دوم با رشد بیشتری نیز همراه شود.

به گزارش روز جمعه  ایرنا؛ ” بهزاد باباخانی” در جلسه کارگروه صادرات کالاهای غیر نفتی استان اظهار داشت: علاوه بر اینکه اقدامات ارزشمندی برای تردد حدود ۵۵۰ هزار زائر اربعین صورت گرفت، از توجه به صادرات و توسعه تجارت غافل نشدیم.

وی گفت: توسعه تجارت و افزایش صادرات از برنامه های اصلی و مهم استان است.

وی در ادامه خواستار بررسی دقیق روند صادرات در مرزهای استان شد و گفت: در آینده نزدیک کمیته ای با محوریت دفتر اقتصادی استانداری و با حضور دستگاه های صمت، گمرک، اتاق بازرگانی و راهداری به منظور بررسی میزان صادرات در مرزهای استان تشکیل خواهد شد که بعد از تهیه گزارش توسط این کمیته، جلسات بعدی کارگروه توسعه صادرات درهمان مرزها تشکیل خواهد شد زیرا با جدیت به دنبال افزایش صادرات و تجارت به منظور کمک به رونق اقتصادی در استان هستیم.

وی همچنین خواستار تعیین یکی از مرزهای استان به منظور ایجاد مرز تخصصی در راستای کمک به توسعه صادرات و تجارت بیشتر در استان شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بر نقش ارائه برنامه های آموزشی به تجار و افراد شاغل در بخش صادرات استان به منظور رونق اقتصادی در مرزها تاکید کرد.

استان کرمانشاه در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرسی فعال است و سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا از این مرزها به خارج از کشور صادر می‌شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *