تبریز- مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: میزان مصرف کود کشاورزی در کشور بسیار پایین‌تر از میزان مصرف جهانی است.

به گزارش بازار، جمشید باقریان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی را یکی از شرکت‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی نام برد و گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با یک قرن سابقه وظیفه تأمین و توزیع نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان و بهره برداران را عهده دار است.

وی با افزودن اینکه کشاورزان از لحاظ تأمین کود مورد نیاز هیچ گونه مشکلی نخواهند داشت ادامه داد: علی رغم چالش‌های حاکم و محدودیت‌های اعتباری و ارزی و هم چنین تحریم‌های ظالمانه در طی سال جاری در خصوص برنامه ابلاغی استان ۱۳۱ هزار تن از انواع کودهای مورد نیاز کشاورزان اختصاص یافته که امروزه بیش از ۷۵ درصد کود مورد نیاز کشاورزان و بهره برداران در حمایت از تولید محصولات کشاورزی به ویژه طرح جهش تولید، کشاورزی قراردادی و الگوی کشت تأمین و تدارک شده است.

باقریان ادامه داد: توزیع کود به کشاورزان و بهره برداران تا به امروز نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۴ درصد افزایش یافته است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۷ هزار و ۶٠٠ تن انواع کودهای مورد نیاز کشاورزان در انبار سازمانی شرکت خدمات حمایتی استان آذربایجان شرقی ذخیره شده که ظرفیت این انبارها ۳٠ هزار تن و ۱٠ هزار تنی بوده و این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد رشد داشته است.

هم چنین وی از کشاورزان و بهره برداران خواستار شد: از اکنون با مراجعه به مراکز خدمات جهاد جهاد کشاورزی و کارگزاران توزیع نهاده‌های کشاورزی حوزه فعالیت خود نسبت به تأمین کود سرک بهاره اقدام نموده و تهیه کود مورد نیاز خود را به دقیقه ۹٠ واگذار نکنند.

باقریان در ادامه از کارگزاران توزیع نهادهای کشاورزی استان آذربایجان شرقی خواستار شد: با توجه به نزدیکی پایان سال و شروع تعطیلات نوروزی و محدودیت تردد کامیون‌های حامل نهاده‌های کشاورزی که در جاده‌ها اعمال می‌شود نسبت به خرید به موقع سهمیه‌های تخصصی سریعاً اقدام نمایند تا در پیک مصرف کود و اوج تقاضا کشاورزان و بهره برداران با کمبود کود در شهرستان‌ها و بخش‌ها مواجه نباشیم.

وی ادامه داد: از مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و مراکز خدمات کشاورزی تقاضا می‌شود تا کارگزاران تحت پوشش را جهت خرید سهمیه‌های تخصیصی ملزم نمایند تا مشکلی در تأمین کود کشاورزان به وجود نیاید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *