نخستین نمایشگاه عرضه محصولات بهداشتی مساجد و هیئات مذهبی جهت بهتر برگزاری مراسمات عزاداری سیدالشهدا(ع) در گذر فرهنگی باغ غدیر اصفهان برپا شد.

 

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان : نخستین نمایشگاه عرضه ملزومات بهداشتی ویژه مساجد و هیئات مذهبی در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) در اصفهان برپا شد. این نمایشگاه که با شعار “هم عرض ارادت، هم حفظ سلامت” برگزار شد به عرضه محصولاتی چون انواع ماسک، مواد ضدعفونی کننده دست و سطوح، شیرآلات پدالی، شیلد محافظ صورت ویژه خادمین و دیگر انواع لوازم بهداشتی پرداخت.

در حاشیه این نمایشگاه احمد مقیمی نماینده جبهه مردمی سلامت اصفهان و مسئول برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات بهداشتی اظهار داشت: هیئت‌ها و مساجدی که در ایام دهه محرم برنامه دارند و مجوز آن را از سازمان تبلیغات اسلامی دریافت کرده‌اند درنظر داشته باشند که نمایشگاه ملزومات بهداشتی این امکان را برای آن‌ها فراهم کرده که بتوانند با تخفیف ویژه، ملزوماتی را که نیاز دارند به راحتی تهیه کنند.

وی بیان کرد: در این نمایشگاه تخفیفی را خود شرکت‌های حاضر برای خریداران در نظر گرفته و علاوه بر آن تخفیفی نیز به وسیله حمایت‌های شهرداری به مشتریان داده می‌شود همچنین اداره اوقاف نیز به دستگاه‌های خود تخفیف دیگری می‌دهد تا برگزارکنندگان مراسم عزای حسینی به راحتی بتوانند خدمات بهداشتی مناسب را به عزاداران خود تقدیم کنند.

مسئول برگزاری نمایشگاه نماینده جبهه مردمی سلامت اصفهان تصریح کرد: همچنین در این نمایشگاه دو غرفه ویژه نیز حضور دارند که جبهه مردمی سلامت اصفهان و مجمع خیران بهداشت و سلامت امام هادی (ع) راهگشای این مسیر هستند.

یکی از شرکت‌های تولیدکننده تشک‌های ضدعفونی که در این نمایشگاه حاضر بود گفت: امروزه به دلیل اینکه ویروس کرونا سنگین بوده و بر سطوح می‌نشیند علاوه بر ضدعفونی کردن دستان، کف کفش‌ها نیز لازم است تا عاری از کرونا شود و تشک‌های موجود به گونه است که با دارا بودن مخزن خود و فومی که دارد قابلیت ضدعفونی کردن کف کفش‌ها را دارد.

یکی دیگر از غرفه‌داران افزود: باتوجه به اینکه مراسم عزاداری باید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود این نمایشگاه فرصت خوبی برای هیئت‌ها شد تا با رعایت کامل اصول بهداشتی مراسم عزاداری را برگزار کنند.

وی ادامه داد: غرفه شیرهای پدالی برای مراسمات مذهبی به گونه‌ای درنظر گرفته شده که عزاداران بتوانند قبل از حضور در مراسمات دستان خود را ضدعفونی کنند و همچنین دستگاه تب‌سنجی که فراهم شده می‌تواند افرادی را که ناقل بیماری هستند را تشخیص داده تا مانع شیوع بیشتر آن بشود.

 این نمایشگاه درجهت بهبود برگزاری مراسمات مذهبی باتوجه به ابلاغیه ستادملی کرونا درنظر گرفته شده تا مراسمات عزاداری سید شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به نحوی که باید و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود.

نمایشگاه ملزومات بهداشتی با بیش از ۱۵غرفه از عرضه‌کنندگان و تولیدکنندگان مواد بهداشتی در گذرفرهنگی باغ غدیر اصفهان در فضایی روباز و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی امروز از ساعت ۱۷ تا ۲۱ آماده پذیرایی از هیئت‌ها و مساجد است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *