تهران- ایرنا – نروژ بزرگترین تولید کننده نفت اروپای غربی به رغم نگرانی در مورد آب و هوا، قصد دارد اکتشاف و حفاری نفت را در دهه‌های آینده نیز ادامه دهد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، دولت نروژ جمعه شب در مورد برنامه آینده این کشور در خصوص انرژی اعلام کرد، رویه فعلی با چرخه‌های امتیاز دهی منظم در فلات قاره نروژ گسترش می‌یابد تا این صنعت در مناطق جدید اکتشاف گسترش یابد.

موضع نروژ در گسترش استخراج منافع نفتی در حال بیان می شود که به شدت در تضاد با مواضع آژانس بین‌المللی انرژی است که اخیراً هشدار داده اگر قرار است تا سال ۲۰۵۰ جهان به انتشار خالص کربن صفر برسد، باید تمام پروژه‌های آینده سوخت فسیلی لغو شود.

“تینا برو” وزیر نفت و انرژی نروژ نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی نسبت به مواضع آژانس بین‌الملی انرژی گفت: ما تا زمانی که تقاضا وجود داشته باشد، انرژی مورد نیاز دنیا را تأمین خواهیم کرد.

برو افزود: دولت سیاست نفتی را حفظ خواهد کرد که تولید سودآوری نفت و گاز را در چارچوب سیاست آب و هوایی نروژ و اهداف آب و هوایی ما تسهیل می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در حالی که نروژ مرتباً به نیاز به “گذار سبز” اشاره می‌کند اما هنوز هم به میزان زیادی از درآمد نفت و گاز برای بودجه عمومی استفاده می‌کند.

نروژ با داشتن ذخایر طلای سیاه و جمعیت ۵.۴ میلیون نفره بزرگترین صندوق سرمایه داری مستقل جهان را دارد که ارزش آن ۱.۳۶ تریلیون دلار (۱.۱۳ تریلیون یورو) است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *