سمنان- ایرنا- رئیس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات خودرو استان سمنان استان سمنان گفت: هزینه حمل و نقل به ویژه حمل دریایی برای توسعه صادرات و رونق اقتصادی واحدهای صنعتی در کشور تعدیل شود.

رستم سعداللهی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بعد از فشارهای خارجی و تحریم‌های اقتصادی اخیر هزینه حمل دریایی کالاهای صادراتی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

وی خاطر نشان کرد: تاخیر در واردات مواد اولیه، بازگشت ارز بعد از فروش کالاهای صادراتی و هزینه قابل‌توجه حمل‌بار در کشتی‌رانی از جمله مشکلات صادرکنندگان است.

وی تصریح کرد: واحدهای‌ صنعتی صادرات‌محور به دلیل افزایش کرایه حمل بار برای صادرات با مشکلاتی مواجه هستند که باید با عزم ملی برای رفع این چالش اقدام کرد.

رئیس انجمن مدیران صنایع استان سمنان استان سمنان گفت: حمایت از واحدهای صنعتی صادرات‌محور سمنان افزایش یابد و با برنامه ریزی اصولی می توان برای رونق کسب و کار در استان گام برداشت.

سعداللهی افزود: کمبود نقدینگی مهم‌ترین مشکل واحدهای صنعتی بزرگ و صادرات‌محور سمنان است که با همکاری روزافزون دستگاه‌های اجرایی برای رفع این چالش اقدام کرد.

رئیس انجمن مدیران صنایع استان سمنان ادامه داد: ورود کالاهای کشورهای ترکیه و چین به بازار منطقه اکنون به چالش جدی برای صنعتگران ایرانی تبدیل شده، چرا که کالاهای این کشورها به دلیل برخورداری از ماشین‌آلات روز از کیفیت بیشتری برخوردار هستند.

سعداللهی اضافه کرد: با وجود فشارهای خارجی، گمرک سمنان همکاری لازم را برای حفظ و رونق بازار صادراتی واحدهای صنعتی دارد و با خطرپذیری کارکنان این اداره کل خدمات ارزنده ای به واحدهای تولیدی ارایه می شود.

صادرت کالا از گمرک سمنان در بهار ۹۸ در مقایسه مدت مشابه سال گذشته ۴۹ درصد از نظر ارزش دلاری افزایش یافت، متوسط ارزش دلاری یک تن کالای وارداتی استان سمنان ۲ هزار و ۹۷۳ دلار است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *