معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، گفت: در گام اول بر گندزدایی و استفاده از دستکش تاکید شده بود در گام بعدی نیز ماسک و گندزدایی سطوح مشترک اضافه شد.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن فرهادی، افزود: در گام اول بر گندزدایی و استفاده از دستکش تاکید شده بود در گام بعدی نیز ماسک و گندزدایی سطوح مشترک اضافه شد.

وی ادامه داد: در مصوبه‌های وزارت بهداشت به نظارت بیشتر بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید شد و اینکه پروتکل‌ها اجباری است و در صورت رعایت نکردن پروتکل‌ها تعطیلی واحدها در دستور کار قرار گیرد.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، گفت: پروتکل بهداشتی تعیین کننده است بنابراین ۸ هزار واحد صنفی پلمب شده در مشاغل مختلف مثل تالارها، نانوایی، دفاتر پیشخوان، ادارات، آرایشگاه‌ها و…، بوده اند اما بدترین جایی که پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود در پاساژها و مراکز خرید است که لازم است توجه بیشتری شود.

وی ادامه دا د: رستوران‌ها در سطح کشور در رعایت نکات بهداشتی در رتبه اول، بانک‌ها و ادارات در رتبه‌های دوم و سوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند.

فرهادی افزود: وزارت بهداشت تمایلی به تعطیل کردن کسب و کارهای مردم ندارد اما تعطیلی برخی کسب و کارها و تالارهای پذیرایی به اجبار و برای پیشگیری از کرونا است البته تالارها در زمانی که شهرها در وضعیت نارنجی و قرمز هستند، تعطیل می‌شوند.

وی گفت: چندین گروه نظارتی از سوی وزارت بهداشت و اتاق اصناف قرار است از سوی ستاد کرونا تجمیع شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *