برداشت پنبه امسال در خراسان جنوبی با افزایش ۱۲ درصدی به حدود ۱۸ هزار تن می رسد .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان در گفتگو با خبرنگار صداپیش بینی تولید حدود ۱۸ هزار تن پنبه در خراسان جنوبی وسیما‌ی مرکز استان گفت: سطح زیر کشت پنبه نیز امسال ۷ هزار و ۱۱۵ هکتار است که در مقایسه با پارسال  ۱۱ درصد افزایش دارد.

شهرستان  بشرویه با ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار، سرایان هزار و ۴۰۰ هکتار و قاینات با  ۸۰۰ هکتار بیشترین سطح زیر کشت پنبه را در خراسان جنوبی به خود اختصاص داده  است.

رزقی با اشاره به اینکه برداشت پنبه به صورت دستی از ۲۰ مهر در استان آغاز و تا بهمن ادامه دارد افزود: در شهرستان‌های بشرویه و نهبندان برداشت پنبه بصورت مکانیزه توسط ۱۰ دستگاه کمباین  انجام می شود. .

وی  با اشاره به اینکه خراسان جنوبی رتبه ششم سطح زیرکشت پنبه را در کشور دارد افزود: پارسال ۱۵ هزار و ۷۷۹ تن پنبه در استان تولید شد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به وجود هفت کارخانه‌ پنبه پاک کنی در استان گفت:  هم اکنون ۳ کارخانه در بشرویه و سرایان فعال است.

رزقی افزود: .بیش از ۱۰ هزار تن از محصول خروجی کارخانه های پنبه پاک کنی خراسان جنوبی به استان‌ها قم وخراسان رضوی صادر می‌شود.

در خراسان جنوبی ۴ هزار و ۹۲۵ نفر بهره بردار پنبه مشغول فعالیت هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *