یک متخصص گوش، حلق و بینی در توضیح علت درد گوش که پس از حمام به وجود می آید،

گفت: درد گوش پس از حمام کردن در افرادی که پرده و مجرای گوش سالمی داشته باشند؛ معنا ندارد.

ممکن است این افراد نسبت به شـامپو و صابون حساسـیت داشته باشند و پس از استفاده از آنها مجرا و الله گوش را تحریک شده و درد بگیرد. این حساسیت می تواند منجر به بسته شدن مقطعی شیپور استاش در گوش شود که آن هم منجر به درد در گوش می شـود.

اگر این افراد در گوش خود پنبه و گوش گیر بگذارند هم می تواند منجر به درد گوش شـود. محمد اجل لوئیان در گفت وگو با فارس درباره افرادی که گوششان جرم می سازد، گفت: این افراد باید هر چندماه یک بار جرم را توسـط پزشـک از گوش خود خارج کنند و یا از قطره گلیسـیرین فنیکل هر روز یا دو روز یکبار استفاده کنند تا گوششان چرب شده و خارش نگیرد و جرم نسازد.

متخصص گوش، گلو و بینی کشورمان درباره مشکل عصب گوش در افراد مسن گفت: برخی اوقات افراد مسن دچار وزوز و سوت گوش می شوند که معموال با پیرگوشی همراه است و پس از ارزیابی قابل درمان است. اگر این سوت ها خوب تشخیص داده شوند اگر کامل هم درمان نشوند در دوره های طوالنی قابل کنترل خواهند بود.

اگر سوت علت زمینه ای مثل بیماری های مغزی و آلزایمر نداشته باشد معموال با مصرف دارویی مختصر قابل کنترل است و با مصرف این دارو بیمار آزار نمی بیند. اجل لوئیان در ادامه با تاکید بر اینکه پس از اسـتحمام نباید از گوش پاک کن اسـتفاده کرد اظهار داشت: نام این وسیله اپلیکاتور است و برای این است که داروهای پوستی را روی پوست بزنند و برای آرایش هم از آن استفاده می کنند اما نباید برای تمیزکردن گوش از آن اسـتفاده کرد.به اشـتباه، این اپلیکاتورها را در سیسمونی نوزاد هم برای تمیزکردن گوش می گذارند.

ورود وسیله به مجرای گوش باید به وسیله پرسنل متخصص تحت شرایط خاص صورت گیرد.اگر گوش کیپ نمی شـود و کاهش شنوایی وجود ندارد نیازی به جرم گیری نیست.

وی در مورد افرادی که گوششان گرفته است و صدا را به صورت اکو می شنوند گفت: اگر این اتفاق در یک گوش روی داده باید در فاصله یک یا دو هفته ای برای معاینه به پزشک متخصص مراجعه کنند. اما اگر این گرفتگی در دو گوش باشد می تواند ناشی از آلرژی و یا وجود جرم در گوش باشد که می توان به راحتی آن را برطرف کرد.

اجل لوئیان یادآور کرد: افرادی که برخی اوقات در دکمه گوش خود احساس درد و ایجاد توده دارند گفت: احتماال این مورد به بسته شدن مجراهای یکی از غدد بزاقی بستگی دارد. مورد مهمی نیست اما بهتر است به متخصص گوش و حلق و بین مراجعه کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *