استاندار گلستان از کاهش ۵۰ درصدی بیماران کرونایی در استان خبر داد و گفت: هیئت‌های مذهبی سراسر استان که در مراسم عزاداری پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند تشکر ویژه داشته باشم زیرا معرفت زیادی به خرج دادند.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، هادی حق شناس ظهرامروز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، اظهار داشت: باید از هیئت‌های مذهبی سراسر استان که در مراسم عزاداری پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند تشکر ویژه داشته باشم زیرا معرفت زیادی به خرج دادند.

وی افزود: خوشبختانه 90 درصد هیئت‌های مذهبی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند و همچنان دسته روی هیئت‌ها در خیابان‌ها و عزاداری در فضاهای بسته ممنوع است.

حق شناس ادامه داد: وقتی نماز عید قربان برگزار نشد نتیجه آن را دیدیم که اکنون 6 شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و امیدواریم با رعایت در ایام باقی مانده به شرایط بهتری برسیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر وضعیت برخی شهرها طی چند روز آینده سفید شود در خصوص نحوه عزاداری در این شهرها تجدید نظر خواهد شد.

استاندار گلستان گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم استان موجب شده تا تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها 50 درصد کاهش پیدا کند و سیر نزولی کرونا در گلستان نسبت به هفته گذشته کاهشی است.

حق شناس افزود: بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی اگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه دار باشد ممکن است وضعیت استان طی دو تا سه هفته آینده سفید شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *