بیش از ۸۰ میلیارد تومان پنبه از کشاورزان دارابی خرید شد.

کاهش ۵۰ درصدی هزینه پنبه کاران با برداشت مکانیزهبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر سازمان تعاون روستایی فارس گفت: تاکنون دو هزار و ۸۰۰ تن وش پنبه به ارزش ۸۰ میلیارد تومان از پنبه‌کاران دارابی خریداری و مبلغ ۵۵ میلیارد تومان بهای پنبه به کشاورزان پرداخت شده است.
هدایت اله رحیمی با اشاره به اینکه سطح قابل برداشت پنبه در شهرستان داراب، ۵۵۰۰ هکتار است، تصریح کرد: برداشت پنبه از اوایل آبان ماه شروع شده است و تاکنون دو هزار و ۸۰۰ هکتار به صورت سنتی و مکانیزه برداشت شده است.
وی با بیان اینکه برای اولین بار طرح کشت مکانیزه پنبه توسط شرکت پنبه کاران داراب در سطح ۲۰۰ هکتار به صورت قراردادی در شهرستان داراب اجرا شده است افزود: دراین طرح تمام هزینه‌ها از کاشت تا برداشت به عهده شرکت بوده که بعداز برداشت محصول، کشاورزان طرف قرارداد هزینه‌ها را به شرکت پرداخت خواهند کرد.
رحیمی اظهار داشت: در برداشت مکانیزه پنبه هزینه‌های کشاورزان به میزان حدود ۵۰ درصد کاهش پیدا می‌کند و راندمان تولید نیز افزایش می‌یابد.
مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس گفت: در برداشت مکانیزه، پنبه باکیفیت عالی برداشت می‌شود و صنایع نساجی را راغب به خریدن پنبه داخلی می‌کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *