عضو هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: تغییر الگوی کشت باعث شد تا راندمان تولید محصولات کشاورزی 4 برابر افزایش و مصرف آب نیز 60 درصد کاهش یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا، منوچهر توسلی عضو هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، اقدامات و ظرفیت های برخی شرکت تعاونی ها مانند پنبه کاران داراب را مهم و اثرگذار دانست و اظهار داشت: جای خالی چنین تعاونی‌های موفقی در سطح شبکه تعاون روستایی کشور احساس می‌شود و مشابه این تعاونی‌ها در سطح کشور به ندرت دیده می شود.

عضو هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران افزود: تغییر الگوی کشت که مورد نظر وزارت جهاد کشاورزی است به خوبی در شهرستان داراب توسط شرکت پنبه کاران اجرا شده و همین امر سبب افزایش ۴برابری راندمان تولید محصولات کشاورزی و کاهش۶۰ درصدی مصرف آب شده است.

وی همچنین به اهمیت مکانیزاسیون اشاره و خرید یک دستگاه کمباین وش چین پنبه را اقدام هوشمندانه شرکت پنبه کاران قلمداد کرد و افزود: کاشت، داشت و برداشت مکانیزه پنبه، یکی از خدمات اثرگذار این شرکت به تولیدکنندگان بوده چرا که انجام این مراحل با سرعت و دقت لازم سبب افزایش ۴ برابری تولید و کاهش حدود ۶۰ درصدی مصرف آب و افزایش کیفیت پنبه و پنبه دانه می شود و با برداشت مکانیزه پنبه طلای سفید ارزش واقعی خود را بدست می آوررد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *