مدیر جهاد کشاورزی بهشهر با بیان اینکه سال گذشته 620 هکتار اراضی این شهرستان به کشت پنبه اختصاص داشت، گفت: پیش بینی می شود امسال هزار هکتار مزارع این شهرستان پنبه کشت شود.

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، غلامرضا قنبری از آغاز کشت پنبه در شهرستان بهشهر خبر داد و اظهار داشت: اولین کشت پنبه این شهرستان 6 اردیبهشت امسال با حضور مدیر زراعت و رئیس اداره امور فناوری های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان در روستای قره تپه دهستان میانکاله بهشهر انجام شد.

وی ادامه داد: این کشت به صورت مکانیزه و با استفاده از ردیفکار پنوماتیک با میزان بذر مصرفی 20 کیلوگرم در هکتار و فاصله ردیف کاشت 75 سانتی متر و فاصله روی ردیف 15 سانتی متر صورت گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر با اشاره به اینکه نوع رقم مصرفی “مای 344” بود و کود پایه مصرفی سوپر فسفات تریپل به میزان 105 کیلوگرم در هکتار، سولفات پتاسیم 75 کیلوگرم در هکتار و اوره 50 کیلوگرم در هکتار بود، تصریح کرد: 95 درصد سطح کشت پنبه استان به این شهرستان اختصاص دارد که عمدتاً در روستای قره تپه دهستان میانکاله است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 620 هکتار اراضی این شهرستان به کشت پنبه اختصاص داشت، گفت: پیش بینی می شود امسال هزار هکتار از مزارع این شهرستان پنبه کشت شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *