مدیر جهاد کشاورزی سبزوار بیان کرد: پیش بینی می‌شود حدود ۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به کشت پنبه اختصاص یابد.

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی اصغر امانیان مدیر جهاد کشاورزی سبزوار در خبری اعلام کرد: کشت پنبه در سبزوار نسبت به سال گذشته حدود ۲۰ درصدی افزایش داشته است.

امانیان در ادامه این خبر اضافه کرد: ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای کشت پنبه در سبزوار و افزایش قیمت نسبت به سال گذشته از جمله دلایل افزایش سطح زیر کشت پنبه در شهرستان سبزوار است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار در ادامه متذکر شد: پیش بینی می‌شود حدود ۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به کشت پنبه اختصاص یابد.

وی ادامه داد: ما برای توسعه کیفی پنبه امسال ۳ سایت الگویی و مقایسه‌ای ارقام را در بخش مرکزی و روداب سبزوار راه اندازی کردیم که در سایت الگویی افزایش کیفی پنبه با تغذیه این محصول در دستور کار قرار گرفته است .

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار تصریح کرد: در سایت مقایسه‌ای هم ۸ رقم پنبه کشت و بهترین رقم برای کشاورزی منطقه معرفی شده است.

وی یادآور شد: حدود ۹۰ درصد از کشت بهاره سبزوار به محصول پنبه اختصاص دارد و ما امسال ۶۵ درصد از کشت این محصول را به روش مکانیزه انجام خواهیم داد.

امانیان خاطرنشان کرد: ما ۳ کارخانه فعال پنبه پاک کنی در سبزوار داریم و امسال قراردادی را در سطح ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار انجام خواهیم داد و با این طرح کشاورزان در ازای دریافت خدمات و نهاد‌های کشاورزی محصول خود را به کارخانه‌های پنبه شهرستان تحویل خواهند داد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *