مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه این استان از نظر کیفیت الیاف مقام نخست کشوری دارد گفت :سال گذشته فارس با تولید ۵۹۲۰۰تن وش پنبه رتبه اول در کشور را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: میانگین عملکرد وش پنبه کشور در سال گذشته ۲۵۰۰کیلوگرم در هکتار بود و استان فارس جزو سه استانی است که بیش از ۳ هزار کیلوگرم عملکرد در هکتار دارد.

صادق ادامه داد: در سال زراعی جاری پنبه در ۱۹ هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع فارس کاشته شد.

مهدی صادقی با بیان اینکه کاشت پنبه در ۱۲ شهرستان استان فارس از اوایل اردیبهشت ماه آغاز و در اواسط تیرماه پایان یافت گفت: بیشترین سطح زیر کشت این محصول مربوط به شهرستان‌های داراب و لارستان است.

صادقی با اشاره به اینکه ۱۴رقم پنبه از ارقام گواهی شده داخلی و خارجی در فارس کشت شده است، اظهار کرد: ارقام داخلی گلستان، ساجدی، ارمغان، حکمت، شایان، تابان و لطیف و ارقام خارجی ماکسا، کاریسما، فلش، لیدر، لودوس و ba ۱۰۱۰ کاشته شد.

به گفته صادقی؛ از ردیف کار، خطی کار و دستگاه‌های کشت مستقیم برای کاشت پنبه استفاده می‌شود.
او اظهار کرد: از سطوح کشت شده، ۱۱ هزار و ۶۰۰ هکتار نشتی، ۱۶۰۰هکتار سیستم آبیاری تیپ و مابقی به صورت غرقابی مشروب می‌شود.

صادقی با اشاره به اینکه در سال جاری کشت قراردادی پنبه در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد، عنوان کرد: در استان فارس کشت قراردادی در سطح ۶۴۰۰ هکتار اجرا شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *