کرج – ایرنا- یکی از محورهای مهم رشد اقتصادی ایجاد بسترها و مشوق های لازم برای توسعه صادرات است که طی ماه اخیر این امر در البرز به شکل محسوسی مشهود و خروجی آمارها بیانگر موفقیت ها در این بخش است.

به گزارش ایرنا، استان البرز با برخورداری از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و ۶۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی یکی از قطب های تولیدی و صنعتی کشور به شمار رفته که بخشی از محصولات این استان صادراتی است.

بر همین اساس اگرچه تحرم های ظالمانه دشمنان درصدد محروم کردن منطقه از صادرات ایران است اما بسیاری از مشتریان جهانی نمی توانند چشمان خود را بر روی محصولات با کیفیت صنعتی، کشاورزی و باغی کشورمان از جمله استان البرز ببندند.

آمارها نشان می دهد که البرزی ها با تولید محصولات با کیفیت تحریم ها را ناکارآمد کرده و بخشی از بازارهای خارجی را برای خود محفوظ بردارند.

به گفته استاندار البرز، صادرات بیش از ۲۹ میلیون دلار محصولات این استان به خارج از کشور نمونه بارزی از شکستن حصار تحریم بوده که با برنامه ریزی مدیران و همکاری بخش خصوصی طی سه ماه گذشته محقق شده است.

این محصولات به کشورهای مختلف دنیا صادر شده ه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد ۹ میلیون دلاری در این شاخص مهم مواجه هستیم.
عزیزاله شهبازی ادامه داد: علاوه بر برگزاری منظم و مداوم جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، در راستای تسهیل گری مسیر صادرات، نشست‌های تخصصی با تجار در قالب کارگروه صادرات غیرنفتی و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اهتمام ویژه ای دنبال شد.
وی حضور میدانی در واحدهای تولیدی به ویژه در حوزه‌های دارویی و مواد غذایی و اتخاذ تدابیر لازم برای تسریع در بهره مندی تسهیلات رونق تولید را از جمله اقدامات مؤثر برای توسعه صادرات دانست.

استاندار البرز گفت: بر این باور هستیم که با پیگیری مجدانه و بسیج مسئولان مربوطه می‌توان گره‌های کور تولید و صادرات را باز کرد و با ارائه تسهیلات، ارتباط تنگاتنگ با تولیدکنندگان و تجار که به واسطه دیدارهای خصوصی، جلسات تخصصی گروهی، حضور میدانی و ایجاد لینک ارتباط مستقیم با فعالان اقتصادی بر روی پورتال استانداری، امسال توفیقات ارزشمندی کسب شده و به یاری خداوند ادامه نیز خواهد داشت.
وی ارزش ریالی صادرات البرز را در سه ماهه نخست سال ۹۸ را حدود ۱۲۴ میلیارد تومان ذکر کرد که این میزان در سال ۹۷ به ۸۶ میلیارد تومان رسید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *