زیست آنلاین: بر اساس گزارشی که نخست وزیر انگلیس، بوریس جانسون در اختیار دارد، کشورهای گروه هفت (G7) باید 10 تریلیون دلار سرمایه گذاری کنند تا بتواند به کمک آن، روند تولید واکسن کرونا و واکسیناسیون را سرعت ببخشند و تحول گسترده ای در انرژی برای کند کردن تغییرات آب و هوایی ایجاد کند.

به گزارش زیست آنلاین، انتظار می رود که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده به سایر رهبران گروه هفت در اجلاس G7 به ریاست جانسون در کورن وال، جنوب انگلیس، در تاریخ 11 تا 13 ژوئن بپیوندد.

جی 7 در سال 1975 به عنوان محفلی برای ثروتمندترین کشورهای غرب برای بحث در مورد بحران هایی مانند تحریم نفتی اوپک تأسیس شد و در این اجلاس در مورد بزرگترین تهدیدها از جمله چین، روسیه، تغییرات آب و هوایی و بیماری کرونا بحث خواهد شد.

نیکلاس استرن، استاد اقتصاد در دانشکده اقتصاد لندن، در گزارشی به جانسون گفت که جی 7 یک فرصت مهم برای ثروتمندترین اقتصادهای غرب برای ایجاد تغییر واقعی در اقتصاد جهانی است.

وی در این گزارش آورده است: “حرکت به جهانی با انتشار صفر و مقاوم از نظر آب و هوایی، بزرگترین فرصت اقتصادی، تجاری و بازرگانی زمان ما را فراهم می کند.”

وی گفت: “در قلب چشم انداز پیشنهادی برای پاسخ اقتصادی به همه گیری کرونا، یک برنامه هماهنگ سرمایه گذاری جهانی برای بازیابی، بازسازی و تحول است که می تواند انواع سرمایه فیزیکی، انسانی طبیعی و اجتماعی را تقویت کند.”

به گفته وی، کشورهای گروه 7 باید هدف جمعی برای افزایش سرمایه گذاری سالانه 2 درصد از تولید ناخالص داخلی بیشتر از مقدار قبل از همه گیری برای این دهه و فراتر از آن و بهبود کیفیت سرمایه گذاری، معادل حدود 1 تریلیون دلار در سال برای سرمایه گذاری اضافی طی دهه آینده، تعیین کنند.

رهبران G7 باید با بستن فوری سقف سرمایه گذاری 20 میلیارد دلاری COVAX، برنامه ای جهانی برای تهیه واکسن ها، به طور عمده برای کشورهای فقیر، از تولید به موقع واکسن در سطح جهان اطمینان حاصل کنند.

پس از آنكه جانسون از كشورها خواست تا بیش از صحبت در مورد تغییرات اقلیمی برای آن اقدام کنند، در این گزارش آمده است كه گروه G7 باید راه های معتبری برای دستیابی به اهداف آب و هوایی بایدن ارائه دهد.

گروه هفت باید حداکثر تا سال 2025 تمام یارانه های سوخت های فسیلی را حذف کند، انتقال گسترده انرژی انجام دهد، به حمایت از سرمایه گذاری های سوخت های فسیلی در خارج از کشور پایان دهد و حداقل مالیات سود شرکت ها را 21 درصد در نظر بگیرد.

منبع: Reuters

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *