گرگان- مقصودلو،کارشناس کشاورزی به گسترش کشت قراردادی در استان تاکید کرد و گفت: گلستان فاقد مدیریت صحیح کشت است اجرای این اقدام منجر به رفع مشکلات کشاورزان می شود.

محمد رضا مقصودلو در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: کشور و به تبع آن گلستان فاقد مدیریت صحیح کشت است و برای آنکه بتوانیم نیاز کشاورزان را برطرف کنیم، لازم است کشاورزی طبق الگوی کشت انجام شود.

این کارشناس حوزه کشاورزی ادامه داد: کشت قراردادی باعث صرفه جویی در هزینه‌ها و منابع آب شده و به کشاورزان برای افزایش تولید کمک می کند.

وی اضافه کرد: به طور مثال اگر قرار است در استانی پنبه کشت شود، باید فقط پنبه کشت شود و شرایط را طوری فراهم کنند که برای کشاورز توجیه اقتصادی داشته باشد.

مقصودلو با بیان این نکته که کشت چغندرقند در استان را حاصل فقدان الگوی کشت دانست و گفت: کشت چغندرقند بزرگترین خیانت به استان است زیرا هم منابع آبی استان را تهدید می‌کند هم میزبان بسیاری از آفات و بیماری‌ها است.

وی با بیان اینکه سیاست گذاری درستی در کشاورزی نیست، اظهار کرد: کشاورزی ما مثل کشتی بدون سکان و بادبانی است که هر کس به هر طرف که دلش بخواهد آن را هدایت می‌کند.

مقصودلو عدم آموزش را بزرگترین معضل در کشور دانست و افزود: آموزش‌ها باید به طور جدی‌تری در خانه، مدرسه، دانشگاه و اصناف صورت بگیرد.

این فعال اقتصادی در خاتمه یادآور شد: مرکز خدمات کشاورزی باید در مورد نحوه استفاده از سموم و عوارض ناشی از استفاده نادرست آن به کشاورزان آموزش دهد تا کشاورزان ما کشت اصولی و با کیفیت داشته باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *