ایران اکونومیست-روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در حالی ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان را درگیر خود ساخته که این روند ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می گیرد.

تازه ترین آمارها حاکی از آن است که شمار قربانیان کروناویروس جدید، عامل بیماری کووید-۱۹ به ۴۳۵ هزار و ۵۹۳ نفر رسیده و تاکنون ابتلای هفت میلیون و ۹۹۵ هزار و ۸۷۷ نفر نیز به این بیماری تأیید شده است.
همچنین بنابر تازه ترین آمارها تاکنون چهار میلیون و ۱۱۲ هزار و ۲۶۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ تاکنون بهبود یافته اند.
در حالی که تا چندی پیش اروپا به یکی از مراکز شیوع کروناویروس جدید در جهان تبدیل شده بود اما آفریقا، هند و آمریکای جنوبی به ویژه برزیل به کانون جدیدی برای شیوع این ویروس تبدیل شده و سازمان جهانی بهداشت نیز نسبت به وضعیت کشورهای این منطقه ابراز نگرانی کرده است.
آمریکا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.
از سوی دیگر برزیل و روسیه به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب در رتبه های دوم و سوم جای گرفتند و برزیل و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده است.
بنابرگزارش پایگاه اطلاع رسانی “ورلداُمتر”، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنابر گزارش های رسمی بالاترین آمارها را داشته اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:

۱. ایالات متحده دو میلیون و ۱۶۲ هزار و ۲۲۸ مبتلا، ۱۱۷ هزار و ۸۵۳ قربانی

۲. برزیل ۸۶۷ هزار و ۸۸۲ مبتلا، ۴۳ هزار و ۳۸۹ قربانی

۳. روسیه ۵۲۸ هزار و ۹۶۴ مبتلا، ۶۹۴۸ قربانی

۴. هند ۳۳۳ هزار و ۸ مبتلا، ۹۵۲۰ قربانی

۵. انگلیس ۲۹۵ هزار و ۸۸۹ مبتلا، ۴۱ هزار و ۶۹۸ قربانی

۶. اسپانیا ۲۹۱ هزار و ۸ مبتلا، ۲۷ هزار و ۱۳۶ قربانی

٧. ایتالیا ۲۳۶ هزار و ۹۸۹ مبتلا، ۳۴ هزار و ۳۴۵ قربانی

۸. پرو ۲۲۹ هزار و ۷۳۶ مبتلا، ۶۶۸۸ قربانی

۹. آلمان ۱۸۷ هزار و ۶۷۱ مبتلا، ۸۸۷۰ قربانی

۱۰. ایران ۱۸۷ هزار و ۴۲۷ مبتلا، ۸۸۳۷ قربانی

پس از آن کشورهای ترکیه با ۱۷۸ هزار و ۲۳۹ مبتلا، شیلی با ۱۷۴ هزار و ۲۹۳ مبتلا، فرانسه با ۱۵۷ هزار و ۲۲۰ مبتلا، مکزیک با ۱۴۶ هزار و ۸۳۷ مبتلا، پاکستان با ۱۴۴ هزار و ۴۷۲ مبتلا، عربستان سعودی با ۱۲۷ هزار و ۵۴۱ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

سپس کانادا با ۹۸ هزار و ۷۸۷ مبتلا، بنگلادش با ۸۷ هزار و ۵۲۰ هزار مبتلا، چین با ۸۳ هزار و ۱۸۱ مبتلا، قطر با ۷۹ هزار و ۶۰۲ مبتلا، آفریقای جنوبی با ۷۰ هزار و ۳۸ مبتلا، بلژیک با ۶۰ هزار و ۲۹ مبتلا، بلاروس با ۵۳ هزار و ۹۷۳ مبتلا، سوئد با ۵۱ هزار و ۶۱۴ مبتلا و کلمبیا با ۵۰ هزار و ۹۳۹ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *